• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10

طرح جامع احیای بافت تاریخی سمنان تدوین شود

  • کد خبر : 4909
  • 13 ژانویه 2022 - 16:59
طرح جامع احیای بافت تاریخی سمنان تدوین شود

گردشگرآنلاین – سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: تدوین طرح جامع تخصصی، دقیق و مدون برای احیای بافت تاریخی سمنان ضروری است.

به گزارش گردشگرآنلاین از سمنان، محمد حمیدی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان پیش از ظهر امروز در جلسه هیأت مدیره سازمان همیاری شهرداری‌های استان که در دفتر مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: نگهداری و صیانت از هویت تاریخی ساکنان این دیار برای آیندگان و احیای بافت تاریخی، از اولویت‌های اصلی ما در حوزه عمرانی شهر سمنان است.

وی افزود: روش مطالبه‌گری عالمانه، منطقی و اخلاق مدارانه فعالان عرصه میراث فرهنگی، بسیار ارزشمند بوده و نشان از فرهنگ غنی مردم شهر سمنان دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با بیان اینکه این‌گونه پیگیری و مطالبه‌گری‌های منطقی، وظیفه ما را در خدمتگزاری برای مردم سنگین‌تر و مصمم‌تر خواهد کرد، گفت: تلاش شما برای افزایش فرهنگ گردشگری و میراثی در قالب سمن‌ها و تشکل‌ها، امری بسیار ارزشمند است.

حمیدی با بیان اینکه شهر سمنان، به بافت تاریخی خود شناخته شده و معروف بوده و این بافت هویت، تاریخ، فرهنگ و سابقه مردمان این دیار است، عنوان کرد: میراث فرهنگی، شهرداری و مالکان بافت‌های تاریخی، سه ضلع احیای موفق بافت تاریخی هستند.

وی تصریح کرد: تدوین طرح جامع تخصصی، دقیق و مدون برای احیای بافت تاریخی و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در این بافت شهر و معرفی هویت تاریخی آن، امری ضروری است که باید برای این مهم اعتبار مطالعاتی و اجرایی در نظر گرفته شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: در خصوص حفظ میراث و تقویت گردشگری در بافت تاریخی همراه با کسب درآمد و ارتقای اقتصادی صاحبان ملک‌ها، میراث فرهنگی نقش مشاوره‌ای داشته و شهرداری نیز می‌تواند در اجرای پروژه‌های پیشران و نمونه و آماده‌سازی زیرساخت‌ها، بسیار تأثیرگذار باشد.

حمیدی افزود: ما تمام ظرفیت خود را در اختیار شهرداری و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قرار خواهیم داد تا با اقناع‌سازی مالکین بافت تاریخی، در راستای راه‌اندازی بوم گردی ها اقدام شود.

وی عنوان کرد: همراه با اقدامات فیزیکی و عمرانی که در راستای احیای بافت تاریخی شهر انجام می‌شود، کارهای فرهنگی برای سوق دادن روان مردم به سمت توجه به میراث فرهنگی، امری حائز اهمیت است که باید در این مهم توسط میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان برای شهر سمنان و سایر شهرهای استان اعتبار در نظر گرفته شود.

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از فارس، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان تأکید کرد: ما حامی سرمایه‌گذاران واقعی در بحث احیای بافت تاریخی و راه‌اندازی واحدهای گردشگری و بوم‌گردی در این استان خواهیم بود و تلاش خود را برای گره‌گشایی از مشکلات قابل‌حل، به کار می‌گیریم.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4909

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.