• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
استاندار اصفهان:

طرح جامع امامزاده شاهرضا باید بعد از ۱۰ سال سامان نیافته است

  • کد خبر : 4892
  • ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
طرح جامع امامزاده شاهرضا باید بعد از ۱۰ سال سامان نیافته است

گردشگرآنلاین – استاندار اصفهان با انتقاد از به نتیجه نرسیدن طرح امامزاده شاهرضا بعد از ۱۰ سال گفت: برای طرح جامع امامزاده شاهرضا باید با حضور دستگاه‌های مختلف تصمیم‌گیری شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از شهرضا، سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان در امامزاده شاهرضا شهرستان شهرضا با بیان اینکه سلسله برنامه‌هایی در شهرضا امروز برنامه‌ریزی شده و مدیران کل بر اساس اعلام نیاز فرماندار شهرضا در این سفر حضور پیدا کردند، اظهار داشت: امروز طرح جامع این مکان مذهبی باید با حضور دستگاه‌های اوقاف، شهرداری، میراث فرهنگی، آب منطقه‌ای و بنیاد شهید تصمیمی برای آن گرفته شود و ارائه راهکار داده شود.

وی با بیان اینکه از زمانی که فرماندار شهرضا بودم طرح جامع امامزاده شاهرضا مطرح بود و هنوز به قوت خود باقی است و این جای تاسف دارد که بعد از ۱۰ سال دوباره همان مباحث تکرار می‌شود، افزود: فرماندار به اتفاق متولیان امر شهرداری میراث و اوقاف و مدیران متولی این مکان باید کمک کنند، اگر گرفتاری‌هایی در سطح ملی بود بنده و نماینده مردم شهرضا در مجلس پیگیری می‌کنیم.

مرتضوی با بیان اینکه طرح جامع امامزاده شاهرضا نباید بیشتر از این معطل بماند، افزود: اگر امامزاده شاهرضا را بازسازی و احیا و تبدیل به قطب گردشگری و فعالیت‌های فرهنگی کرده بودیم، در ۱۰ سال گذشته این امامزاده یک پایگاه ویژه‌تر شده بود.

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از فارس، استاندار اصفهان با بیان اینکه امامزاده شاهرضا یک ظرفیت بسیار بزرگی است که باید با رفع کردن مشکلات آن را به روزها و سال‌های بعد موکول نکنیم، عنوان کرد: در این فرصتی که خادم مردم هستیم همه باید همت کنیم و زمانی برای آن گذشته شود، ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری خوبی شهرضا دارد اگر همت کنیم بسیاری از این مسائل حل می شود.

وی خاطرنشان کرد: باید تصمیمات جدی‌تری برای این امامزاده گرفته شود و گام مؤثری را برای شهرستان شهرضا برداریم.

جعفر بن موسی کاظم (شاهرضا) به اعتقاد اکثریت مردم از فرزندان امام موسی بن جعفر و از برادران امام رضا است. بنا بر آنچه از اسناد در دست است قول صحیح‌تر این است که شاهرضا از فرزندان بلافصل امام موسی کاظم بود و در دامنه کوهی که امروز در جوار حرم مطهر است شهید شده است و سرش از تن جداشد که در طوقچی اصفهان دفن شده است.حاج محمد ابراهیم همت هم که در عملیات خیبر شهید شدند در این مکان دفن شده است

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.