• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

عملیات اجرایی اردوگاه گردشگری ده بزرگ باشت آغاز شد

  • کد خبر : 9366
  • 26 جولای 2022 - 10:51
عملیات اجرایی اردوگاه گردشگری ده بزرگ باشت آغاز شد
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از آغاز عملیات اجرایی اردوگاه گردشگری روستای هدف گردشگری ده بزرگ شهرستان باشت با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، سعید طالبی پور اظهار کرد: «در اردوگاه گردشگری ده بزرگ باشت سکوهای نشینمن، آلاچیق، آبخوری، سرویش بهداشتی و سنگ‌فرش محوطه احداث می‌شود.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: «روستای ده بزرگ باشت ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری دارد و ایجاد زیرساخت‌ها در جذب و رونق صنعت گردشگری این روستا نقش مهمی دارد.»

طالبی پور با بیان اینکه توسعه گردشگری روستایی سبب مهاجرت معکوس می‌شود، افزود: «افزایش زیرساخت‌های گردشگری در روستاهای هدف باهدف رونق اقتصادی برای مردم و جذب گردشگر از مهم‌ترین برنامه‌های کاری این اداره‌کل در سال ۱۴۰۱ است.»

او ادامه داد: «بافت تاریخی با کوچه‌های تودرتو و خانه‌های دالانی یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری روستای ده بزرگ باشت است.»

روستای ده بزرگ در شمال شهر باشت از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد زیر کوه‌های مرتفع منطقه در سراشیبی کم زاویه کوه واقع‌شده که دارای زیبایی بسیاری  به سبک روستای معروف ماسوله با ساختار خاص خود است.

ده بزرگ، روستایی از توابع بخش باشت شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران است.

این روستا در شهرستان باشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۵ نفر (۱۸خانوار) بوده‌است . تقریباً تمامی ساکنان این روستا در طول سالهای گذشته و پس از بروز حوادث مختلف یا به دلخواه از این روستا مهاجرت کرده و به شهرهای باشت ، گچساران ، شیراز و تهران مهاجرت نموده‌اند .

استان کهگیلویه وبویراحمد از مناطق اصلی تاریخی عیلامی و الیمائی بوده. با مطالعه باستان شناسان در استان قدمت استان به دوران پارینه سنگی می‌رسد استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران ایلامیان جز از انزان شرقی بوده است آثار فراوانی از دوره ایلامیان در استان وجود دارد، با آمدن آریایی ها به این ناحیه و قدرت گرفتن شاهان هخامنشی استان جز خاستگاه تمدن هخامنشیان نیز محسوب می شد، امپراتوری هخامنشیان دارای ۲۳ ساتراپ بود.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9366

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.