• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

فاز اول پارک گردشگری فهرج به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 4600
  • 09 ژانویه 2022 - 14:12
فاز اول پارک گردشگری فهرج به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد

گردشگرآنلاین – مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فهرج گفت: فاز اول پارک گردشگری شهرستان فهرج با مساحت ۴ هکتار به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گردشگرآنلاین از کرمان، حمید وحیدزاده اظهار کرد: این پارک گردشگری با اعتباری بالغ بر ۱۰میلیارد ریال توسط شهرداری فهرج و همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی در نزدیکی ساختمان پایگاه جهانی لوت راه‌اندازی شده است.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فهرج با اشاره به اینکه ساخت فازهای بعدی این پارک در دست اقدام است افزود: به‌زودی بازارچه صنایع‌دستی و موزه بومی محلی این منطقه درحاشیه این پارک راه‌اندازی می‌شود که گردشگران و مردم این منطقه علاوه بر استفاده از فضای این پارک از بازارچه و موزه مذکور نیز دیدن کنند.

وحیدزاده بیان کرد: خوشبختانه مسئولان این شهرستان در حوزه صنعت گردشگری این شهرستان همکاری‌های خوبی با اداره کل میراث فرهنگی دارند و امیدواریم با تخصیص اعتبار از سوی فرمانداری این شهرستان بیش از گذشته بتوانیم در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان موفق عمل کنیم.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از ایسنا، وی خاطرنشان کرد: اغلب شهرهای مدرن و مشهور دنیا سعی کرده‌اند با تاسیس پارک‌های این ‌چنینی بر جذابیت‌های توریستی شهر خود بیفزایند تا جایی‌ که گاهی اوقات دیدار از یک پارک، موزه و یا اثری هنری در آن به‌ دلیل اصلی سفر به یک شهر تبدیل می‌شود.

شهرستان فهرج یکی از شهرستان‌های استان کرمان است. این شهرستان از شمال به کویر لوت جنوب به شهرستان ریگان شرق به استان بلوچستان و غرب به شهرستان بم محدود می‌شود بستر رودخانه خشکیده تنها زیستگاه طبیعی این شهرستان است وجود نبکاهاو کلوت‌ها هم جاذبه طبیعی این شهرستان می‌باشد، در فهرج طوایف اهل (تسنن) به‌طور مسالمت‌آمیز در کنار طوایف فارس و اهل تشیع زندگی می‌کنند و در مراسم های همدیگر شرکت دارند. پایگاه جهانی کویر لوت هم در این شهرستان واقع شده است.

اب و هوای این شهرستان در تابستان گرم و خشک و در زمستان سرد و خشک است دمای هوا در تابستان گاهی به ۵۰درجه هم می‌رسد اما همین اب و هوا باعث شده فهرج یکی از قطب‌های تولید خرمای مرغوب مضافتی باشد از دیگر تولیدات کشاورزی این منطقه مرکبات. است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.