• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

فاز نخست بزرگ‌ترین مجموعه گردشگری سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 971
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
فاز نخست بزرگ‌ترین مجموعه گردشگری سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود
گردشگرآنلاین، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان از دفتر استانی خبرگزاری تسنیم بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های این رسانه قرار گرفت.

به گزارش گردشگرآنلاین از سیستان و بلوچستان، مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان از دفتر استانی خبرگزاری تسنیم بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های این رسانه قرار گرفت.

تأخیر در اعلام سیستان و بلوچستان به‌عنوان پایتخت کشورهای حاشیه اقیانوس هند

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پیش از این تفاهم‌نامه‌ای توسط این اداره‌کل تهیه شده و مقرر بود در سال ۱۴۰۰ سیستان و بلوچستان پایتخت کشورهای حاشیه اقیانوس هند اعلام شود؛ ادامه داد: متأسفانه شیوع ویروس کرونا برنامه‌ریزی‌های قبلی حوزه گردشگری را به‌هم ریخته است و این موضوع نیز به همین دلیل به تأخیر افتاده است اما کنار ایجاد زیرساخت‌های لازم همچنان دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش در حوزه گردشگری می‌تواند جهت تحول و رونق این حوزه در استان بسیار نقش‌آفرین باشد، ادامه داد: سیستان و بلوچستان در زمینه گردشگری با توجه به تنوع اقلیم و آثار تاریخی فراوان از ظرفیت‌های کم‌نظیری برخوردار است که در صورت توجه مناسب می‌تواند موجب تحول استان شود.

ظرفیت کم‌نظیر سیستان و بلوچستان در حوزه گردشگری

میرحسینی با تأکید به اینکه سیستان و بلوچستان باید به‌عنوان یک اکوموزه در نظر گرفته شود، ادامه داد: ظرفیت‌های ویژه این حوزه باید به نسل‌های بعدی منتقل شود و در این زمینه در واقع ما امانتدار میراث بین‌نسلی هستیم که در اختیارمان قرار گرفته است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با اشاره به لطمه جدی شیوع کرونا به حوزه گردشگری استان، گفت: سال ۹۸ گردشگری ملی را قانع کردیم که سیستان و بلوچستان یکی از ظرفیت‌های مهم کشور در حوزه گردشگری است و موفق شدیم برنامه روز ملی گردشگری را که هر سال در پایتخت برگزار می‌شد برای نخستین بار در این سال با حضور برخی از مقامات کشوری و سفیران در زاهدان برگزار کنیم.

فاز نخست بزرگ‌ترین مجموعه گردشگری استان ماه آینده افتتاح می‌شود

وی با اعلام اینکه فاز نخست مجموعه گردشگری “بام زاهدان” ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: این مجموعه گردشگری با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی با حمایت اداره‌کل میراث فرهنگی استان در حال احداث است که تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در واقع بزرگ‌ترین مجموعه گردشگری استان محسوب می‌شود.

میرحسینی ادامه داد: فاز نخست پروژه شامل محوطه‌سازی و ایجاد راه دسترسی به‌طول ۶ کیلومتر و ایجاد آلاچیق و اقامتگاه است و در فازهای بعدی این مجموعه رستوران، واحد‌های اقامتی، باغ پرندگان، باشگاه تیراندازی با کمان و اهداف پرتابی، فضای بازی کودکان و سایر خدمات مورد نیاز گردشگران احداث می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود این مجموعه تا نوروز سال آینده به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد، گفت: مکان اجرای پروژه مناسب کوهنوردی و ظرفیت‌های ویژه گردشگری کوهستان و ترسیم مسیرهای ویژه برای پیاده‌روی است.

معرفی سیستان و بلوچستان در رویدادهای بین‌المللی

وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت‌گرفته برای معرفی هرچه بیشتر سیستان و بلوچستان در نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی، اظهار داشت: قرار است ظرفیت‌های گردشگری سیستان و بلوچستان در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو که به‌لحاظ اعتبار سومین رویداد مهم دنیا پس از جام جهانی فوتبال و المپیک محسوب می‌شود، معرفی شود.

میرحسینی اضافه کرد: نمایشگاه بین‌المللی اکسپو از مهرماه در دبی برگزار می‌شود که در واقع بستری ویژه برای مطرح شدن ایده‌های خلاقانه و نو در حوزه گردشگری و سفر دوران پساکرونا محسوب می‌شود که پیش‌‌بینی‌ شده است ۲۵ میلیون نفر بازدیدکننده در این رویداد بزرگ جهانی حضور یابند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.