• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

لزوم برندسازی در حوزه آبگینه/پایان رویداد آبگینه با معرفی ۳ ایده برتر

  • کد خبر : 5409
  • 25 ژانویه 2022 - 13:10
لزوم برندسازی در حوزه آبگینه/پایان رویداد آبگینه با معرفی ۳ ایده برتر

گردشگرآنلاین – معاون صنایع‌دستی استان تهران گفت: مراسم اختتامیه رویداد ملی طراحی آبگینه ۱۴۰۰ با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران و مدیر‌کل دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی در محل موزه ملی برگزار شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، پروانه حیدری با اعلام این خبر افزود: در این مراسم آبگینه  بیش از ۶۰ طرح و ایده داوری شد که در نهایت با نظر داوران سه طرح به عنوان ایده برتر انتخاب شد.

معاون صنایع‌دستی استان تهران عنوان کرد: تمام ایده‌های ارائه شده در روز اختتامیه در یک کتابچه برای استفاده سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان این عرصه با رعایت حقوق مالکیت معنوی طراح منتشر می‌شود.

پرهام جانفشان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران هم گفت: برگزاری رویداد طراحی در این حوزه۱۴۰۰ نقطه شروع برندسازی و تجاری‌سازی تولیدات صنایع‌دستی در سطح استان است.

وی افزود: در تهران باید در حوزه آبگینه و شیشه برای تجاری سازی و برندسازی کارهای بزرگی انجام شود و تنها به ثبت ملی ورامین به عنوان شهر شیشه و آبگینه اکتفا نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: معاونت صنایع‌دستی استان رویداد طراحی را در تمام رشته‌های صنایع‌دستی نظیر زیورآلات و سفال اجرایی کنند.

رویداد ملی آبگینه ۱۴۰۰ با مشترکت ۱۲۰ نفر به مدت یک هفته از ۲۶ دی‌ماه الی ۳ بهمن‌ماه برگزار شد.

شیشه‌گری هنر شکل‌دادن به شیشه است. هنرمند در این هنر، ابتدا ماده شیشه را حرارت می‌دهد تا نرم و نیمه مایع شود ؛ سپس به وسیلهٔ دستها یا ابزار مخصوص یا دمیدن اشکال زیبایی را با آن پدید می‌آورد.

وقتی شیشه‌ها را از کوره خارج می‌کنند، بسیار گرم و داغ است. شیشه‌گر یک تکه از شیشه را برداشته و آن را روی لوله‌ای توخالی می‌گذارد و در آن می‌دمد تا باد شود. شیشه‌گر از شیشه‌هایی که باد می‌کند، می‌تواند بسیاری از چیزها را بسازد.

مانند لیوان، بطری و در، پنجره ،عینک و یا انواع عدسی‌های چشمی که در وسایل گوناگون مانند ذره‌بین به کار می‌روند. از شیشه می‌توان نوارهای شیشه‌ای هم تهیه کرد. حتی می‌توان شیشه را به کمک شعله آتش دو باره نرم کرده و از آن چیزهای تزیینی ساخت.در ساختن بسیاری چیزهای دیگر هم شیشه به کار می‌رود. مانند آینه و نیز می‌توان از گونه ای شیشه مقاوم در برابر گرما به نام پیرکس، ابزار آزمایشگاهی و ظرف‌های آشپزخانه ساخت.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5409

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.