• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

مدرسه تابستانه شهرآموز در یزد خاتمه یافت

  • کد خبر : 1121
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
مدرسه تابستانه شهرآموز در یزد خاتمه یافت
گردشگرآنلاین - مراسم اختتامیه اولین دوره مدرسه تابستانه شهروندی «شهرآموز» سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در حوزه مفاهیم شهری و شهروندی با حضور شهردار شهر میراث جهانی، رییس و اعضای شورای شهر یزد و مدیر کل بانوان و خانواده استانداری یزد در دبیرستان ایرانشهر برگزار و از عوامل اجرایی این طرح تقدیر شد.

به گزارش گردشگر آنلاین، «غلامحسین دشتی» رئیس شورای شهر یزد در این مراسم که ابوالقاسم محی الدینی، فخرالسادات خامسی، حجت الاسلام سیدناصر حیدری و نیکونژاد از اعضای شورای شهر و اعظم کاظمی مدیر کل بانوان و خانواده استانداری یزد حضور داشتند، ضمن قدردانی از برگزاری مدرسه شهروندی «شهرآموز»، گفت: در این مدرسه تابستانه سعی شده است مکتب شهروندی به جای مکتب شهرنشینی به کودکان آموزش داده شود و کودکان با همراهی خانواده ها  یاد می‌گیرند که چگونه شهر خود را دوست بدارند و هر زیبایی هرچند اندک را برای شهر خود بخواهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهر باید محل آسایش و آرامش باشد، افزود: کودکان باید مهارت ارتباط برقرار کردن، امید داشتن و لذت بردن از شرایط با وجود تغییرات را داشته باشند، که البته خودشان میدان دار این خصلت ها هستند.

دشتی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران، یزدیها بالاترین سرانه مطالعه کشور را دارند، اظهار امیدواری کرد با توجه به ظرفیت های علمی، فرهنگی، صنعتی و درمانی در استان یزد، پرچم سلامت، فناوری و تعلیم و تربیت شرق کشور را در استان یزد برافراشته کنیم.

« حسین ابوطالبی» رئیس اداره شهر دوستدار کودک شهرداری یزد هم در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در برگزاری مدرسه شهرآموز، گفت: در این مدرسه تابستانه شهروندی سعی شد کار تیمی، مهارت آموزی، تفکر انتقادی و ارتقای سواد رسانه ای با استفاده از ابزار موسیقی، تئاتر، بازی و گردشگری و استفاده از فضاها و مکان های شهری در قالب بازی و نه آموزش کلامی یاد داده شود.

وی با اشاره به نیاز نوجوانان به برخی آموزشهای مهارتی در مدارس اظهار کرد: در این دوره تلاش شد تا کودکان بتوانند با شهر خود ارتباط برقرار کرده و احساس صمیمیت و تعلق بیشتری کنند.

ابوطالبی ادامه داد: همچنین کودکان با نقش اقتصادی، میراث فرهنگی، میراث ناملموس، تکنولوژی، مشاغل و صنایع فعال، محیط زیست و ابعاد مختلف شهرشان آشنا شده که این آموزشها می‌تواند در کشف استعداد و انتخاب شغل آینده شان هم سودمند باشند.

 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1121

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.