• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

مراکز اقامتی مجوز‌دار و دفاتر خدمات مسافرتی از پرداخت مالیات معاف شدند

  • کد خبر : 4327
  • ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
مراکز اقامتی مجوز‌دار و دفاتر خدمات مسافرتی از پرداخت مالیات معاف شدند

گردشگرآنلاین – معاون گردشگری کشور از اجرایی شدن معافیت مالیات بر ارزش افزوده برای تمامی مراکز اقامتی دارای مجوز از وزارت میراث‌ فرهنگی به غیر از هتل‌های ۴ و ۵ ستاره همچنین دفاتر خدمات مسافرتی که در جذب گردشگران ورودی فعالیت دارند، از امروز خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور از اجرایی شدن معافیت مالیات بر ارزش افزوده برای تمامی مراکز اقامتی دارای مجوز از وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی به غیر از هتل‌های ۴ و ۵ ستاره و همچنین دفاتر خدمات مسافرتی که در جذب گردشگران ورودی فعالیت دارند، از امروز ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: معافیت تأسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی که در جذب گردشگران ورودی فعالیت دارند از قانون مالیات بر ارزش افزوده، جزو مطالبات به‌جای بخش گردشگری بوده است.

وی به بند ۱۵ قسمت «ب» ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره و بیان کرد: در این بند به صراحت اشاره شده است که خدمات اقامتی هتل‌های ۳ ستاره و پایین‌تر، همچنین مهمان‌پذیرها و سایر مراکز اقامتی دارای مجوز از وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشمول این معافیت می‌شوند.

در ادامه معاون گردشگری کشور با اشاره به تبصره ۳ ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش‌ افزوده تصریح کرد: بر اساس این تبصره خدماتی که توسط اشخاص مقیم ایران (اشخاص حقیقی یا حقوقی ایرانی و یا شعب شرکت‌های خارجی مقیم ایران) ارائه می‌شود و محل مصرف خدمات و یا مقصد خدمات داخل باشد یا خارج از کشور، در صورتی که مستقیم یا غیرمستقیم ارز حاصل و وارد کشور شود صادرات محسوب می‌شود. لذا از پرداخت مالیات و عوارض معاف هستند و مالیات و عوارض خرید نهاده‌های آن‌ها مسترد می‌شود.

بنا به گفته این مقام مسئول، بر همین اساس درآمد حاصل از جذب گردشگران ورودی به کشور صادرات تلقی شده و این معافیت مشمول آن‌ها می‌شود. این موضوع یکی از چالش‌هایی بود که از سال‌های گذشته به علت تفاسیر گوناگون، فعالان این حوزه را با چالش روبه‌رو کرده بود که با تصویب و اجرایی شدن قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده مرتفع می‌شود.

شالبافیان در پایان بر هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط تأکید و اظهار کرد: برای تسهیل در اجرای این فرایند، نیاز به هماهنگی با سازمان امور مالیاتی است که بر اساس تصمیمات متخذه ضمن برگزاری نشست‌های مشترک، مسیر بهره‌مندی فعالان هموار شود.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4327

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.