• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

مرمت قلعه‌ های تاریخی قزوین در دستور کار قرار دارد

  • کد خبر : 2213
  • 23 نوامبر 2021 - 13:03
مرمت قلعه‌ های تاریخی قزوین در دستور کار قرار دارد

گردشگرآنلاین – معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: دور جدید مرمت و ساماندهی قلعه‌های تاریخی استان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

به گزارش گردشگرآنلاین از قزوین، احسان نورانی روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: در همین راستا برای مرمت و ساماندهی قلعه های تاریخی حسن صباح و لمبسر در مناطق الموت و قلعه دختر در تاکستان درخواست تامین اعتبار کرده ایم.

وی اظهار داشت: بلافاصله پس از تخصیص اعتبارات درخواستی، کار مرمت و ساماندهی قلعه های تاریخی یاد شده آغاز خواهد شد.

قلعه الموت قزوین

قلعه الموت قزوین

این مسوول اظهار داشت: اگر تخصیص اعتبارات زودتر اتفاق بیفتد کار مرمت در سال جاری آغاز می شود در غیر این صورت مرمت این بناهای تاریخی را سال آینده دنبال خواهیم کرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: در خصوص قلعه حسن صباح الموت علاوه بر مرمت، انجام کاوش های باستان شناسی نیز در دستور کار قرار دارد.

نورانی افزود: برای ساماندهی وضعیت قلعه تاریخی شمس کلایه در الموت نیز به دلیل نبود راه دسترسی مناسب با اداره کل راه و شهرسازی مکاتباتی انجام شده است که امیدواریم منجر به بهبود وضعیت مسیر مربوط به این قلعه بشود.

این مسوول خاطرنشان کرد: قلعه ها از بناهای مهم تاریخی به شمار می روند که در توسعه گردشگری مناطق نیز نقش بسزایی ایفا می کنند.یکی از این قلعه ها قلعه الموت از جاذبه‌های گردشگری قزوین و یکی از مهم‌ترین قلعه‌های تاریخی ایران است که محلی ایدئال برای علاقه‌مندان به تاریخ و باستان‌شناسی به حساب می‌آید. این قلعه در قرن پنج هجری قمری مقر حسن صباح، بنیان‌گذار دولت اسماعیلیان و مخالف سلجوقیان بود که به‌دلیل فعالیت‌های نظامی او شهرت زیادی پیدا کرد. قلعه الموت نه‌تنها یک جاذبه تاریخی دیدنی است؛ بلکه طبیعت زیبایی دارد که می‌تواند برای هر گردشگری جذاب باشد. فقط کسانی می‌توانند سحرآمیز بودن این قلعه را درک ‌کنند که از پله‌های‌ الموت بالا بروند و سختی راه را بچشند. در ادامه این مقاله از کجارو با قلعه الموت بیشتر آشنا خواهید شد.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.