• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

معاون رئیس جمهور: ایجاد بازارچه‌های دائمی برای بانوان در برنامه است

  • کد خبر : 8903
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
معاون رئیس جمهور: ایجاد بازارچه‌های دائمی برای بانوان در برنامه است
گردشگرآنلاین - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بنا داریم با تامین زمین و اعتبار لازم در هر استان حداقل یک بازارچه دائمی برای عرضه تولیدات بانوان داشته باشیم.

به گزارش گردشگرآنلاین، انسیه خزعلی در حاشیه بازدید از روستای جهانی صنایع دستی “خراشاد” از توابع شهرستان بیرجند افزود: ایجاد بازارچه‌های دائمی برای عرضه و فروش صنایع دستی بانوان در استان‌ها دنبال می‌شود و در این زمینه به همکاری استانداری و شهرداری‌ها نیاز داریم.

وی گفت: بازارچه‌های فصلی و موقتی می‌تواند در زمینه فروش محصولات تولیدی بانوان موثر باشد اما کفایت نمی‌کند.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: با ایجاد بازارچه‌های دائمی در استان‌ها تولیدکنندگان محصولات خود را با اطمینان خاطر و تضمین فروش تولید و عرضه می‌کنند.

وی افزود: پارچه‌بافی در روستای خراشاد با توجه به ظرافتی که دارد، توانسته جای خود را در بازار کشور باز کند اما باز هم نیاز به معرفی دارد.

خزعلی با اشاره به افتتاح نمایشگاه “ایده، خانه و فن‌بازار” در بیرجند که دیروز انجام شد، گفت: نمایشگاه توانمندی‌های بانوان خراسان جنوبی نشان از توان بالای زنان این خطه در تولید صنایع دستی و محصولات مختلف دارد که ادامه این روند در روستاها مهاجرت معکوس را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: براساس مصوبه ستاد ملی زن و خانواده، صندوق ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار در کشور تشکیل می‌شود تا کسانی که امکان ضمانت تسهیلات را ندارند از این طریق بتوانند به دنبال کسب و کار پایدار باشند.

خزعلی گفت: در کنار راه‌اندازی این صندوق طرحی با عنوان “کسب و کارهای پایدار خانواده‌محور” داریم که فقط مختص بانوان نیست و کل خانواده می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: کارآفرینانی که بتوانند این طرح را به سودآوری برسانند، تسهیلات ویژه‌ای را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: مهارت‌آموزی و توانمندسازی بانوان در استان‌ها مورد توجه قرار گرفته که در این زمینه آسیب‌هایی همچون طلاق و اعتیاد نیز در دستور کار است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به خراسان جنوبی با حضور در روستای خراشاد از چند کارگاه حوله‌بافی این روستا بازدید و یک کارگاه را افتتاح کرد.

روستای خراشاد از توابع شهرستان بیرجند سال ۱۳۹۷ به عنوان روستای جهانی توبافی (حوله‌بافی سنتی) از سوی شورای جهانی صنایع دستی به ثبت رسید.

با احیای هنر ۳۰۰ ساله حوله‌بافی سنتی در این روستا با مشارکت روستاییان تعداد کارگاه‌های انفرادی، مشاغل خانگی و اشتغال در این حوزه افزایش چند برابری داشته است.

انسیه خزعلی امروز با اقشار بانوان خراسان جنوبی در محل استانداری نیز دیدار کرد.

وی دیروز پای صحبت جمعی از بانوان نخبه و کارآفرین خراسان جنوبی نشست و نمایشگاه ایده، خانه و فن‌بازار با حضور معاون رئیس جمهور و جمعی از مسوولان در بیرجند گشایش یافت.

دیدار با جانباز ۷۰ درصد، استاندار و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی همچنین نشست با جمعی از خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه‌های روز گذشته معاون رئیس جمهور بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده امروز در ادامه سفر دو روزه به خراسان جنوبی از چند مرکز تولیدی، اجتماعی و آموزشی بازدید می‌کند.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.