• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان:

معرفی ظرفیت‌های گردشگری کردستان در عرصه بین المللی

  • کد خبر : 4433
  • 05 ژانویه 2022 - 16:28
معرفی ظرفیت‌های گردشگری کردستان در عرصه بین المللی

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: رسانه‌ ملی نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری، اماکن تاریخی و توانمندی‌های حوزه صنایع‌دستی کردستان دارد.

به گزارش گردشگرآنلاین از کردستان، یعقوب گویلیان امروز (۱۵دی) در جلسه مشورتی با مدیرکل صدا وسیمای کردستان، اظهار کرد: امروزه رسانه‌ها نقش تسریع‌ کننده‌ای در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به جامعه به ویژه در حوزه گردشگری کردستان دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه توسعه گردشگری در گرو حمایت همه‌جانبه رسانه‌ها میسر خواهد شد،عنوان کرد: رسانه‌ها از جمله صدا و سیمای کردستان دارای ظرفیت‌های مهمی است که می‌تواند در معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان نقش بسزایی ایفا کند.

وی افزود: خوشبختانه اقدام‌ها و همکاری‌های بسیار خوبی با صداوسیمای کردستان در زمینه معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان انجام‌شده است، که جای تقدیر دارد.

گویلیان در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده این اداره کل در سال‌جاری گفت: واگذاری ۵ بنای تاریخی به ‌بخش خصوصی در استان، راه اندازی ۲ موزه جدید در سنندج، تملک ۴ بنای تاریخی در استان، بهره‌برداری از کاخ موزه خسروآباد سنندج و ثبت ملی سه روستا در حوزه صنایع‌دستی در استان، از جمله اقدامات انجام شده این اداره‌کل درسال جاری بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: خوشبختانه توانستیم پس از تبادل تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌ها مابین استان کردستان و اقلیم شمال عراق، در یک ماه گذشته شاهد ورود گردشگرانی از کشور عراق در قالب ۴ تور به استان باشیم.

وی اظهار کرد: مقدمات راه‌اندازی بازارچه‌ای دائمی در سنندج و اهدا تجهیزاتی به میزان ۳۰ هزار دلار به منظور راه‌اندازی فاز اول خانه‌خلاق صنایع‌دستی استان، از دیگر اقدامات مهم این اداره‌کل بود.

گویلیان ادامه داد: دبیر ستاد هماهنگی سفرهای وزیر در سفر اخیرشان به کردستان، بر توسعه اماکن اقامتی بوم‌گردی استان تأکید ویژه داشته‌اند و مقرر شد این استان به عنوان پایلوت گردشگری روستایی کشور معرفی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان این‌که هم اکنون ۲۶ اقامتگاه بوم‌گردی در استان مشغول به فعالیت هستند، یادآور شد: خوشبختانه در راستای اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی روستاها، گام‌های مثبتی برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی برداشته شده و بنا داریم از ظرفیت‌های توسعه گردشگری به عنوان راه‌کار جایگزین کول‌بری در مناطق مرزی استفاده کنیم.

به گزارش گردشگرآنلاین از کردستان به نقل از ایسنا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: بسیاری از گردشگران حاضرند با صرف هزینه و زمان به نقاط دور دست سفر و از اقامتگاه‌های بوم‌گردی استفاده کنند.

وی افزود: توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌تواند فرصت‌های شغلی جدید در مناطق محلی ایجاد و به رشد اقتصادی و بهبود معیشت آن جوامع کمک کرده و از رشد بی رویه مهاجرت روستاییان به شهرهای بزرگ جلوگیری کند.

گویلیان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری دوجانبه و با تلاش و همدلی بتوانیم ضمن معرفی استان به گردشگران، اطلاع‌رسانی مفید و موثری به علاقه‌مندان سفر به استان داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.