• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

منع تردد وسایل نقلیه روی پل سفید اهواز(هلالی) در روزهای جمعه

  • کد خبر : 4878
  • ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
منع تردد وسایل نقلیه روی پل سفید اهواز(هلالی) در روزهای جمعه

گردشگرآنلاین – مدیرکل دفتر فنی استانداری خوزستان گفت: طرح منع تردد وسایل نقلیه بر روی پل سفید اهواز (هلالی) در روزهای جمعه برای استفاده بهتر شهروندان از فضا و چشم انداز این پل به صورت آزمایشی اجرا می شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از اهواز، هدایت الله زارع زاده بیان کرد:با توجه به پیشنهاد و درخواست فعالان گردشگری و شهروندان و پیگیری و مکاتبات اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان، فرمانداری و شهرداری اهواز برای منع تردد وسایل نقلیه برای دیدن پرندگان و پیاده روی بر روی پل سفید اهواز (پل هلالی) از چشم انداز های گردشگری،  این موضوع در جلسه شورای ترافیک استان مطرح شد.

وی ادامه داد: مقرر شد روزهای جمعه برای استفاده بهتر شهروندان از فضای پل، طرح منع تردد خودروها و وسایل نقلیه با اطلاع رسانی شهرداری در ورودی پل (میدان شهدا) و همکاری پلیس راهور اهواز در ماه های پایانی سال به صورت آزمایشی اجرا می شود تا مردم لحظات شاد و همراه با آرامش را سپری کنند.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از فرمانداری اهواز، مدیر کل دفتر فنی استانداری خوزستان گفت: پیشنهاد می شود ادارات و دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری اهواز،میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی،فعالان گردشگری و انجمن های مردم نهاد محیط زیست با در نظرگرفتن نکات ایمنی و رعایت پروتکل های بهداشتی رویدادهایی برای استفاده شهروندان برنامه ریزی و اجرا کنند.

با بالا رفتن قدمت این اثر تاریخی،چشم انداز زیبا و همچنین ورود پرندگان مهاجر در فصل پاییز و زمستان به اهواز که در کنار این آن مستقر می شوند، جمعی از فعالان گردشگری و فرهنگی اهواز خواستار تعطیلی این پل در روزهای جمعه و تبدیل شدنش به پیاده راه شدند.

کمپین هایی نیز برای منع تردد خودروها در روزهایی جمعه بر روی این پل تشکیل شد.

پل سفید ، پل معلق یا پل هلالی اهواز یکی از نمادهای  شهر اهواز محسوب می‌شود.

این پل با ۵۰۱/۲ متر طول دارای ۲ قسمت پل معلق (یکی ۱۳۶ متری و دیگری ۱۳۰ متری) و سه قسمت قوسی ۴۹ متری هست و در سال ۱۳۱۵ بر روی رودخانه کارون ساخته شده است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4878

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.