• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

موافقت اصولی ۱۱۳ پرونده ساخت اماکن اقامتی و پذیرایی در تهران صادر شد

  • کد خبر : 1090
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۲۵
موافقت اصولی ۱۱۳ پرونده ساخت اماکن اقامتی و پذیرایی در تهران صادر شد
گردشگر آنلاین -معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران اعلام کرد که در ۶ ماهه نخست امسال، موافقت اصولی ۱۱۳ پرونده ساخت یا تبدیل واحدها به اماکن اقامتی و پذیرایی در کمیته فنی این معاونت صادر شد.

جلال عباسی صبح امروز گفت: این پرونده ها شامل سفره خانه سنتی، متل، هتل، بومگردی، مجتمع گردشگری، اقامتگاه سنتی، مهمانپذیر، دهکده سلامت، مرکز تفریحی و سرگرمی است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲ جلسه کمیته فنی برای موافقت اصولی در نیمه نخست سال تشکیل شد، گفت: از میان ۱۱۳ پرونده، شهر تهران با ۴۴ طرح بیشترین متقاضی را در ایجاد فضاهای پذیرایی و گردشگری در این بازه زمانی به خود اختصاص داده است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران گفت: یکی از برنامه های میراث در کل کشور، پیگیری و صدور مجوز های گردشگری و اماکن اقامتی و پذیرایی جهت زیر ساخت گردشگری است.

عباسی با بیان اینکه پس از دریافت موافقت اصولی نیز واحد ها ملزم به دریافت تاییدیه نهایی و استعلام ۱۳ گانه دستگاههای اجرایی مرتبط هستند، گفت: این واحد های گردشگری پس از سپری شدن مراحل و تعهد های محضری، مجوز تجهیز، و مراحل بانکی خود را طبق ضوابط دریافت می کنند.

۹ منطقه نمونه گردشگری در استان تهران

وی بیان کرد که هم اینک یک هزار و ۱۶۸ منطقه نمونه گردشگری مصوب شده دولت، در کشور وجود دارد که سهم استان تهران ۹ منطقه است.

این مسئول اضافه کرد: تعریف ما از منطقه یا مناطق نمونه گردشگری، مناطقی هستند که در جوار جاذبه های فرهنگی، مذهبی، طبیعی و گردشگری استان برای ارائه خدمات به گردشگران ایجاد می شوند.

گفتنی‌ست که هم اینک در شهرستان های پرند، دماوند، فیروزکوه و شمیرانات هر یک، ۲ منطقه گردشکری و در شهرستان شهریار یک مورد منطقه گردشگری فعال است.

عباسی بیان کرد: در مناطق نمونه گردشگری استان هر منطقه دارای مراکز خدماتی رفاهی فرهنگی و گردشگری از واحدهای اقامتی پذیرایی تا مراکز فرهنگی، هنری، تفریحی، ورزشی، پارکها فضای سبز و سایر خدمات گردشگری است که اشتغالزایی دایم را به همراه خواهد داشت.

وی، افزود: دولت برای گسترش این مناطق حمایت هایی از جمله احتساب هزینه مصرف انرژی از جمله آب، برق و گاز، پروژه های گردشگری با تعرفه صنعتی، تغییر کاربری زمین از مسکونی، کشاورزی و سایر به گردشگری در اراضی خارج از شهر به صورت رایگان، پرداخت تسهیلات در صورت وجود بودجه کافی به پروژه ها پس از پیشرفت فیزیکی حداقل ۳۰درصدی با اقساط بلند مدت و تامین چهار تا هشت درصد از سود پرداختی و بخشودگی مالیاتی تا ۵۰ درصد را به متقاضیان ارائه می کند.

به گفته عباسی هم اینک  ۹ منطقه نمونه گردشگری طبیعی استان تهران از پیشرفت فیزیکی پنج تا ۲۵ درصد برخوردار هستند.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1090

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.