• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

موزه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی در سرعین راه اندازی می‌شود

  • کد خبر : 2627
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
موزه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی در سرعین راه اندازی می‌شود

گردشگرآنلاین – مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل گفت: با توجه به ظرفیت های غنی گردشگری سرعین تلاش می‌شود تا موزه و نمایشگاه دائمی صنایع‌ دستی در این شهرستان ایجاد و راه‌اندازی شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، نادر فلاحی روز شنبه در نشست با اعضای شورای شهر و شهردار سرعین اظهار کرد: این اداره‌کل آماده همکاری برای ایجاد موزه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی در راستای رونق و توسعه گردشگری و صنایع دستی در این شهرستان است و در این زمینه اقدامات و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری سرعین بیان کرد: وجود ۱۵ مجتمع آبگرم سنتی و مدرن، ۶ اثر ثبتی تاریخی، روستاهای هدف گردشگری، غارها، آبشارها و دره‌ها بخشی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهرستان است و با راه اندازی موزه بخشی از آن معرفی خواهد شد.

او گفت: در صورت بازسازی غارهای کنزق و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری روستای کنزق شاهد رونق گردشگری و افزایش مدت ماندگاری گردشگران در این شهرستان خواهیم بود.

وی اظهار کرد: روستای آلوارس که بزرگترین پیست اسکی ایران را در خود جای داده یکی از مناطق ویژه استان اردبیل است و با اقدامات عمرانی و توسعه ای در آن گردشگران بیشتری به خود چذب خواهد کرد.

فلاحی افزود: از جمله آثار ملی ثبت شده سرعین تپه آناهیتا ، تپه مسجد یری ، غارهای کنزق ، تپه آتشگاه و ناصر است که مطالعات علمی در مورد اکتشاف آنها باید انجام شود.

او  با اشاره به برخی مشکلات گردشگری در سرعین، نصب چادر توسط گردشگران در سطح شهر را نامطلوب دانست و گفت: در برخی موارد این موضوع باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی شده است که در راستای جلوگیری از این آسیب‌ها باید از نصب چادر در سطح شهر جلوگیری شود.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکلات باید نصب چادر در سطح عمومی شهر مانند خیابان‌ها،‌حاشیه بلوارها، پارک‌ها و بوستان‌ها ممنوع و فضای مناسبی برای برپایی چادر برای مسافران در نظر گرفته شود تا امنیت مناسبی برای آنها اعمال شود.

سرعین در ۲۷ کیلومتری جنوب غرب اردبیل واقع است.

سرعین، شهر چشمه‌های آبگرم و طبیعت زیبا است که شهرتی جهانی دارد. در واقع، این شهر به‌دلیل داشتن چشمه‌های آبگرم با خاصیت درمانی، مورد توجه بسیاری از گردشگران بوده و امروزه به منطقه گردشگری استان اردبیل تبدیل شده است. در تورهای گردشگری سرعین بازدید از مناطق بکر و دیدنی این شهر زیبا قرار دارد، مناطقی که شاید بسیاری از ما با آن‌ها آشنایی نداریم.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2627

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.