• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
عضو هیات مدیره جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور:

نرخ اقامتگاه‌ها با افزایش قیمت‌ها همخوانی ندارد

  • کد خبر : 19286
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۴۱
نرخ اقامتگاه‌ها با افزایش قیمت‌ها همخوانی ندارد
گردشگرآنلاین - عضو هیات مدیره جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور گفت: در حال حاضر افزایش نرخ اقامتگاه‌ها با افزایش قیمت‌ها همخوانی ندارد، اما نرخ‌ها به گونه‌ای تعیین شده است که مردم بتوانند از این اقامتگاه‌ها استفاده کنند.

به گزارش گردشگرآنلاین، صادق کاظمیان در خصوص اقامتگاه‌های بومگردی استان اظهار کرد: در چند سال گذشته درگیری با کرونا و تورم شدید باعث افزایش هزینه‌های اقامتگاه‌ها شده است. افزایش تعرفه قبوض آب، برق و گاز نیز از مشکلاتی است که اقامتگاه‌ها با آن درگیر هستند.

وی افزود: در حال حاضر افزایش نرخ اقامتگاه‌ها با افزایش قیمت‌ها همخوانی ندارد، اما نرخ‌ها به گونه‌ای تعیین شده است که مردم بتوانند از این اقامتگاه‌ها استفاده کنند. این نرخ در بهمن ماه تصویب شده است و در مقابل نرخ اقامتگاه‌های بوم‌گردی برخی از استان‌ها پایین‌تر است با اینکه خدمات ارائه شده در اقامتگاه‌های استان کیفیت خوبی دارد.

کاظمیان عنوان کرد: هر اقامتگاه بوم‌گردی در ایام نوروز برنامه‌هایی با توجه به آداب و رسوم منطقه خود مانند موسیقی و مراسم سنتی را اجرا خواهد کرد. معرفی صنایع‌دستی و تولیدات بومی نیز از مسائلی است که به آن پرداخته می‌شود.

وی تصریح کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی این ظرفیت را دارند که فرهنگ محلی و بومی منطقه را به نمایش بگذارند و علاوه بر آشنایی گردشگران با فرهنگ بومی، بازاری برای عرضه تولیدات محلی نیز فراهم کنند.

کاظمیان در خصوص مشکلات اقامتگاه‌های بومگردی استان بیان کرد: زمانی وضعیت گردشگری در کشور بهبود پیدا می‌کند که جامعه از نظر رفاه و وضعیت معیشتی ارتقاء پیدا کند و سفر در سبد معیشتی خانوار قرار گیرد. اگر چنین اتفاقی رخ دهد تمام مشکلات این اقامتگاه‌ها پس پرده قرار می‌گیرد.

اقامتگاه‌های غیرمجاز عامل نابودی اقامتگاه‌های بوم‌گردی مجاز هستند

وی ادامه داد: در برخی از روستاها و شهرستان‌ها مراکز اقامتی بدون مجوز با عناوین مختلف مانند مهمانپذیر، اقامتگاه بومگردی و… ایجاد شده است. حتی در برخی مناطق مدارس نیز مسافر می‌پذیرند. در چنین شرایطی اقامتگاهی که سال‌ها تلاش کرده تا روستا را معرفی کند و مهمان جذب کند در حاشیه قرار می‌گیرد و دیگر اماکن مهمانان و گردشگران را جذب می‌کنند. این مشکل نیازمند برخورد ارگان‌های مربوطه است.

ناشناخته بودن مسیر گردشگری خراسان یکی از مشکلات اقامتگاه‌های بوم‌گردی است

کاظمیان عنوان کرد: یکی از مشکلات اقامتگاه‌های بوم‌گردی ناشناخته بودن مسیر گردشگری خراسان است. در حال حاضر وضعیت گردشگری خارجی خوب نیست و باید بر جذب گردشگران داخلی تمرکز کنیم. لازمه این اتفاق معرفی مسیرهای گردشگری خراسان رضوی به گردشگران است.

وی گفت: افزایش قبوض آب، برق و گاز تصاعدی است و از سویی افزایش هزینه‌های مواد خوراکی هزینه اقامتگاه‌ها را افزایش داده است. در حالی که افزایش نرخ متناسب با تورم نیست. یکی دیگر از مشکلات اقامتگاه‌های بوم‌گردی در برخی از شهرستان‌ها مشکلاتی است که با ماموران بهداشت دارند. ماموران بهداشت بدون توجه به ماهیت این اقامتگاه‌ها آن‌ها را بررسی می‌کنند.

نرخ اقامتگاه‌ها با افزایش قیمت‌ها همخوانی ندارد

نرخ اقامتگاه‌ها با افزایش قیمت‌ها همخوانی ندارد

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19286

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.