• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

نشان یونسکو در انتظار ۱۴ اثر صنایع دستی البرز

  • کد خبر : 4646
  • 09 ژانویه 2022 - 18:35
نشان یونسکو در انتظار ۱۴ اثر صنایع دستی البرز

گردشگرآنلاین – مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: ۱۴ اثر هنرمندان صنایع دستی استان البرز موفق به اخذ مهر اصالت ملی صنایع دستی شدند.

فریدون محمدی  اظهار کرد: در ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی ۱۴۰۰، صنایع دستی منطقه پنج با حضور استان‌های البرز، تهران و مرکزی به میزبانی البرز و در مجموعه گردشگری قصر رز البرز برگزار شد که هنرمندان البرزی پس از داوری نهایی موفق به اخذ ۱۴ مهر اصالت ملی صنایع دستی شدند.پ و جواز راهیابی برای دریافت نشان یونسکو را دریافت کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز ادامه داد: این ۱۴ مهر اصالت ملی در رشته‌های سرامیک، چلنگری، قلمزنی، سراجی سنتی و چهل تکه دوزی توسط هنرمندان البرزی اخذ شده و با توجه به اینکه امروزه فروش و کیفیت در بخش بازاریابی اهمیت ویژه‌ای دارد؛ مهر اصالت ملی یک استاندارد اصیل برای هنر صنایع دستی است و ارزش وجودی این دست ساخته‌های هنری را بالا می برند.

محمدی با اشاره به اینکه البرز محل سکونت اقوام مختلف است و تنوع صنایع دستی بالایی دارد، توضیح داد: بر این اساس هنرمندان صنایع دستی ما در نمایشگاه‌های صنایع دستی که تا کنون برگزار شده فروش قابل ملاحظه ای داشته اند.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز اضافه کرد: امیدواریم برند مهر اصالت ملی بر توسعه بازاریابی و فروش صنایع دستی تأثیر قابل قبولی بگذارد.

وی افزود: هنرمندانی که در سال ۱۴۰۰ موفق به دریافت مهر اصالت ملی شده‌اند می‌توانند در سال آینده برای دریافت نشان یونسکو اقدام کنند.

 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4646

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.