• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

نمایشگاه اسپانیا با “امیکرون” آغاز شد

  • کد خبر : 5087
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
نمایشگاه اسپانیا با “امیکرون” آغاز شد

گردشگرآنلاین – چهل و دومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فیتور در مادرید اسپانیا، درحالی کارش را آغاز کرد که دیگر رویدادهای جهانی گردشگری تحت‌تاثیر امیکرون در تردیدِ برگزاری به سر می‌برند یا به طور کامل لغو شده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل گردشگرآنلاین، در این نمایشگاه که از ۱۹ ژانویه برابر با ۲۹ دی ماه ۱۴۰۰ با حضور پادشاه و جمعی از مقامات گردشگری کشور اسپانیا، ریس سازمان جهانی گردشگری و دیگر مسؤولان و کنشگران صنعت گردشگری کشورهای شرکت‌کننده برگزار شد، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان نماینده رسمی ایران به همراه ۱۴ شرکت‌کننده از بخش گردشگری و صنایع دستی نیز حضور دارند.

غرفه ایران به وسعت ۱۲۰ متر مربع با الهام از معماری اصیل ایرانی طراحی شده است. این غرفه در سالن کشورهای اروپایی برپا شده است که با برگزاری نشست‌های تخصصی و برنامه‌های متنوع تلاش می‌کند ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشورمان را معرفی و توراپراتورها و جهانگردان را برای سفر به ایران ترغیب کنند.

نمایشگاه امسال که تا ۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد، در سایه شیوع پاندمی اُمیکرون قرار گرفته و به خاطر اجرای تدابیر شدید بهداشتی و دستورالعمل‌های جهانی، با صف طولانی در روز افتتاحیه مواجه شد و متعاقب آن، مراسم آغازین نمایشگاه با تاخیر طولانی برگزار شد. این نمایشگاه الزاماتی را برای همه شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان تعیین کرده که داشتن گواهی‌نامه واکسیناسیون برای شهروندان اتحادیه اروپا و کد QR سلامت سفر به اسپانیا برای شهروندان غیرمقیم الزامی شده است. از شرکت‌کنندگانی که قادر به ارائه این گواهی‌ها نیستند، نیز خواسته شده نتیجه آزمایش آنتی‌ژن منفی ارایه دهند.

نمایشگاه دور قبل فیتور هم که قرار بود همزمان با آغاز سال ۲۰۲۱ برگزار شود، به دلیل تشدید ویروس کرونا تا بهار ۲۰۲۱ به تعویق افتاد و بعد پنج ماه تأخیر، از ۲۹ اردیبهشت تا ۳ خرداد با بهره‌گیری از نسخه ویژه فیتور لایو و برگزاری همزمان حضوری، برگزار شد.

فیتور یکی از مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری در بازار کشورهای لاتین‌زبان است که جمهوری دومینیکن، کشوری اسپانیایی زبان در دریای کارائیب، شریک این دور نمایشگاه به شمار می‌آید.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، در دوره‌های پیشین این نمایشگاه، بیش از ۱۰ هزار کمپانی گردشگری از جمله آژانس‌های مسافرتی، شرکت‌های توریسم محلی، سازمان‌های رسمی، تورگردان‌ها، شرکت‌های حمل و نقل، هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، شرکت‌های خدماتی و مراکز آموزشی حضور داشتند و نزدیک به ۸۵۰۰ روزنامه‌نگار و بلاگر این نمایشگاه را پوشش دادند.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5087

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.