• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

پارک آبخیز به صورت پایلوت در حوزه آبخیز النگدره اجرا می شود

  • کد خبر : 4897
  • ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
پارک آبخیز به صورت پایلوت در حوزه آبخیز النگدره اجرا می شود

گردشگرآنلاین – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از آغاز عملیات اجرایی احیای اکوسیستم النگدره (پارک آبخیز) گرگان در حوزه آبخیز النگدره خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از گلستان، مهندس لطفی اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۰ در بین چهار گزینه موجود در سطح استان بعد از بررسی‌های انجام شده حوزه آبخیز النگدره شهرستان گرگان به عنوان پایلوت اجرای پروژه پارک آبخیز در استان گلستان انتخاب شد.

وی افزود: براساس دستورالعمل سازمانی حوزه‌های مشرف به شهرها و دارای مطالعات جمع‌آوری آب‌های سطحی براساس بند سه تبصره ۱۳ قانون بودجه ۱۴۰۰ و مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری مصوب ۱۳۹۸ می‌توانند به عنوان گزینه اجرای عملیات پارک آبخیز قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: به طور اجمالی در پارک آبخیز اجرای عملیات آبخیزداری با هدف مدیریت سیلاب کنترل فرسایش و رسوب با جذابیت‌های فنی و مهندسی به مرحله اجرا در می‌آیند که علاوه بر تامین اهداف مطروحه پتانسیل مناسبی را نیز برای تفرج و توسعه اکوتوریسم به همراه داشته باشند‌.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: در پروژه پارک «النگدره» به عنوان یک نوآوری منحصر به فرد در مقایسه با سایر پایلوت‌های پارک آبخیز در سراسر کشور زیر پروژه احیای اکوسیستم آبزیان بومی و ارتقاء تنوع زیستی نیز برای اولین‌بار در دستور کار قرار گرفته است که براساس همکاری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده با بخش تخصصی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و دانشگاه گنبدکاووس چشم‌انداز خوبی برای تحقق این بخش متصور است.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، حوزه آبخیز جنگلی النگدره  در جنوب شهر گرگان با مساحت یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار قرار دارد که به جهت دسترسی مناسب به نقاط شهری  از پتانسیل گردشگری بالایی برخوردار است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4897

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.