• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7

پایان مرحله اول مرمت عمارت ملک در بوشهر

  • کد خبر : 3107
  • 12 دسامبر 2021 - 8:09
پایان مرحله  اول مرمت عمارت ملک در بوشهر

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از پایان مرحله اول مرمت عمارت ملک تا هشت ماه آینده خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین ازبوشهر، محمدحسین ارسطوزاده  گفت: عمارت ملک در مردادماه ۹۸ از طریق صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف به بخش خصوصی واگذار شد که با توجه به پیشرفت ۴۵ درصدی عملیات اجرایی فاز اول مرمت، که مربوط به طبقه اول بنا است تا هشت ماه آینده به پایان می‌رسد.

وی افزود: این عمارت در زمینی به مساحت ۲۴۵۰۰ متر با مساحت اعیان ۹۷۰۰ متر ساخته شده که هزینه برآورد شده برای احیا و بهره‌برداری از فاز اول این بنای تاریخی بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال خواهد بود.

عمارت ملک بوشهر

عمارت ملک بوشهر

ارسطو زاده گفت: عملیات مرمت اضطراری، تقویت پی و جداره‌ها در مراحل اولیه کار انجام شده و در حال حاضر نمای بیرونی عمارت با مصالح مناسب با اقلیم منطقه در حال بازسازی و احیا است.

وی با اشاره به کاربری عمارت تحت عنوان فرهنگی، اقامتی و پذیرایی  افزود: یکی از اولویت‌های ما در سال‌های اخیر حفظ و احیای عمارت‌های ارزشمند تاریخی استان بوده که در همین راستا تعدادی از این بناها به بخش خصوصی واگذار شده و بی تردید با بهره‌برداری از آنها توسعه گردشگری و رونق صنایع‌دستی را در استان شاهد خواهیم بود.

عمارت ملک در محله بهمنی بوشهر قرار گرفته که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: صدا و سیما 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3107

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.