• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6

پنجمین جشنواره ملی برفی دنا در یاسوج برگزار می‌شود

  • کد خبر : 4744
  • 11 ژانویه 2022 - 12:10
پنجمین جشنواره ملی برفی دنا در یاسوج برگزار می‌شود

گردشگرآنلاین – سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری پنجمین جشنواره ملی برفی دنا به میزبانی پیست اسکی کاکان یاسوج خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی پور امروز سه‌شنبه ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۰ در نشست شورای معاونین اداره‌کل، اظهار کرد: پنجمین جشنواره ملی برف دنا بانام و یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در نیمه دوم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ایجاد روحیه نشاط و شادی در بین مردم، معرفی ظرفیت‌های گردشگری و نمایش آداب‌ورسوم سنتی مردم در پخت غذاهای محلی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

طالبی پور ادامه داد: این جشنواره در دو بخش مسابقات ورزشی ازجمله مسابقه تندیس‌های برفی، مسابقه اسکی نمایشی و اسنوبرد، مسابقه اسکی، مسابقه برف پیمایی و مسابقه عکاسی و پخت غذاهای محلی برگزار می‌شود.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره به همکاری همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد نیاز است.

پیست اسکی کاکان به طول ۶۰۰ متر در جاده ارتباطی یاسوج – اقلید و در منطقه سردسیری کاکان شهرستان بویراحمد قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا نیز حدود ۲ هزار و ۶۰۰ متر است.

همه ساله استقبال بسیار زیادی از سوی ورزش دوستان و علاقه مندان به طبیعت از این پیست صورت می گیرد به گونه ای که در برخی از ایام سال تعداد بسیار زیادی از افراد با مراجعه به این منطقه به تفریح می پردازند.

این جشنواره هم یکی از برنامه های بسیار جذابی است که همه ساله در این منطقه برگزار می شود و تاکنون توانسته مخاطبان بسیاری به سمت خود جذب کند و به عنوان یکی از جشنواره های زمستانی پرمخاطب معرفی شود.

 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4744

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.