• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

پیگیری ثبت جهانی سه مجموعه تاریخی تا بهبود وضعیت کرونا، در استان سمنان

  • کد خبر : 2623
  • 04 دسامبر 2021 - 10:00
پیگیری ثبت جهانی سه مجموعه تاریخی تا بهبود وضعیت کرونا، در استان سمنان

گردشگرآنلاین – خروج استان از وضعیت نارنجی کرونایی، مهار آتش‌سوزی در جنگل ابر شاهرود، جان باختن سارق سیم و کابل حین سرقت، تلاش برای ثبت جهانی سه مجموعه تاریخی در یونسکو، و کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور ووشو، بخشی از مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

به گزارش گردشگرآنلاین، استان سمنان در هفته گذشته از ششم تا دوازدهم آذر ۱۴۰۰ شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است.

اجتماعی
طبق اعلام جدیدترین رنگ بندی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در روز جمعه ۱۲ آذر ١۴٠٠ وضعیت کرونایی ۲ شهرستان در استان سمنان تغییر رنگ داشت و در مجموع استان از وضعیت نارنجی کرونایی خارج شد و بر اساس رنگ‌بندی جدید، شهرستان دامغان و شاهرود از نارنجی به زرد تغییر وضعیت دادند و اکنون شهرستان های دامغان، شاهرود، سمنان، گرمسار، مهدیشهر و سرخه، در وضعیت زرد و شهرستان‌های آرادان و میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.
رییس اداره انتقال خون دامغان گفت: شاخص اهدای خون نسبت به جمعیت در سال ۱۴۰۰ از سوی شهروندان این شهرستان حدود سه برابر متوسط جهانی بود.
سیدمهدی تقوی  افزود: میانگین شاخص اهدای خون جهانی به ازای هر یکهزار نفر جمعیت ۲۶ واحد است که این رقم در ۶ ماهه نخست امسال در شهر دامغان ۶۱ واحد به ازای هر یکهزار نفر بود که آمار بسیار خوبی است.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: ۱۳ هزار و ۲۶۵ معلول شناسایی شده در استان از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.
علیرضا ایزدپور عصر دوشنبه به مناسبت هفته ملی و در آستانه روز جهانی معلولین به رسانه ها اظهار داشت: از مجموع معلولان زیر چتر حمایتی بهزیستی استان سمنان چهار هزار و ۷۸۹ نفر معلول حرکتی، ۲ هزار و ۹۲۱نفر معلول ذهنی، یکهزار و ۷۰۳ نفر معلول شنوایی، و یکهزار و ۶۹۶نفر نابینا هستند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان گفت: بازرسی‌ها از ابتدای فروردین ١۴٠٠ تا پایان شهریور مانع از تحمیل هزینه هشت میلیارد ریالی به تامین اجتماعی استان شد.
به گزارش گردشگر آنلاین، سیدمجتبی اکرم عصر چهارشنبه در جلسه کارشناسان معاونت خرید راهبردی سازمان تامین اجتماعی استان سمنان ابراز داشت: صرفه‌جویی هشت میلیارد ریالی در سازمان تامین اجتماعی استان سمنان با بازرسی در زمینه صادرنکردن معرفینامه برای افراد فاقد پوشش بیمه درمانی و نظارت بر حُسن اجرای قراردادها محقق شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان گفت: رای نهایی پرونده سرقت از طلافروشی، که با مجروحیت با گلوله و فوت طلافروش همراه بود، از سوی دادگاه کیفری یک سمنان پس از بررسی نهایی اعلام می‌شود.
محمد شریف‌ابراهیمی روز چهارشنبه در خصوص سرانجام رسیدگی به پرونده سرقت مسلحانه طلافروشی سمنان بیان کرد: پرونده سرقت مسلحانه طلا فروشی بازار سمنان اسفند ۹۹ در دادسرا رسیدگی شد.
رئیس دادگستری شهرستان شاهرود از بخشیده شدن ۲ محکوم به قصاص با جلب رضایت اولیای دم در این شهرستان خبر داد.
احمد مطهری نسب  روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش اعضای شعبه ۱۳ شورای حل اختلاف شهرستان شاهرود و تعدادی از معتمدان این شهرستان، اولیای دم در ۲ فقره حکم قصاص نفس برای اجرا نشدن این حکم ها رضایت دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان سمنان گفت: جوان سارق هنگام سرقت سیم و کابل برق دچار برق‌گرفتگی شد و به دلیل شدت آسیب جان خود را از دست داد.
سرهنگ اسدالله ناکینی روز سه‌شنبه ابراز داشت: سارق سیم و کابل که به دلیل شدت آسیب ناشی از برق گرفتگی بعد از انتقال به مرکز درمانی جان باخت، ۳۰ سال سن داشت.
به گزارش گردشگرآنلاین، مدیرعامل هلال احمر استان سمنان گفت: واژگونی پژوپارس در محور دامغان-سمنان و تصادف خودرو پراید و پژو ۲۰۶ در محور دامغان- شاهرود ۱۲ مصدوم برجا گذاشت.
مظفر محمدخانی روز دوشنبه بیان کرد: واژگونی پژوپارس در کیلومتر ۹۹ محور دامغان- سمنان منجر به مصدومیت چهار سرنشین خودرو شد.
وی با اشاره به وقوع حادثه‌ای دیگر در روز یکشنبه ادامه داد: برخورد رخ به رخ ۲ دستگاه کامیون در محور جندق به معلمان این استان ۲ کشته بر جا گذاشت. در این حادثه یک دستگاه کایمون بنز با یک دستگاه کامیون کوچک ایسوزو به صورت رخ به رخ برخورد کردند.

دهیار روستای نمونه گردشگری ابر شاهرود گفت: آتش سوزی شامگاه چهارشنبه در بخشی از جنگل ابر این شهرستان مهار شد.

محمد رضا اسلامی روز پنجشنبه افزود: شب گذشته بخشی از جنگل ابر شاهرود در مرز بین استان سمنان و گلستان دچار آتش سوزی شد.

فرهنگی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ثبت جهانی سه مجموعه تاریخی بسطام، چشمه‌علی دامغان و بافت تاریخی سمنان، در فهرست یونسکو در حال پیگیری است.
حمیدرضا دوست محمدی روز چهارشنبه در نشست سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان با مسوولان ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در این اداره کل، با بیان اینکه ۲۳ اثر طبیعی استان سمنان در فهرست ملی ثبت است، افزود: استان دارای یک اثر ثبت جهانی است که شامل جنگل ابر شاهرود می‌شود و ثبت مجموعه تاریخی بسطام، چشمه‌علی دامغان و بافت تاریخی سمنان در فهرست یونسکو پیگیری می‌شود.
به گزارش گردشگر آنلاین،سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: سه طرح ایجاد تاسیسات گردشگری با ۱۴۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری موافقت اصولی دریافت کرد.
محمد طاهریان روز شنبه به رسانه ها افزود: سه موافقت اصولی برای ایجاد مجتمع گردشگری، اقامتگاه سنتی و تأسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع خدماتی، رفاهی بین‌راهی است و شرایط اشتغال ۴۱ نفر را فراهم می‌کند.
فرجام پرونده نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری رنگ‌ها و نیرنگ ها که با هدف رصد فضای مجازی و فعالیت فرقه‌های نوظهور اسفند ۹۹ در سمنان گشوده شده بود روز یکشنبه با معرفی ۴۰ اثر برتر در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان از دیگر خبرهای فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

ورزش
رئیس هیات ووشو استان سمنان گفت: مرتضی نوروزی سانداکار استان در وزن منفی ۹۰ کیلوگرم با غلبه بر حریفان خود موفق به کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور شد.
مهدی دانایی فرد روز سه شنبه بیان کرد: مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی جزیره قشم برگزار شد که نماینده استان سمنان در وزن منفی ۹۰ کیلوگرم با ایستادن بر سکوی نخست، مدال طلا را از آن خود کرد.
رئیس هیات جانبازان و معلولان استان سمنان گفت: محمود باقر نژاد، تیرانداز اعزامی به مسابقات انتخابی تیم ملی موفق به کسب مدال نقره این مسابقات شد.
نعمت الله نعمتی روز دوشنبهبیان کرد: باقرنژاد ورزشکار دامغانی توانست با فاصله کم نسبت به نفر نخست رقابت‌ها، نقره مسابقات کشوری پاراتیراندازی در رشته تپانچه بادی را با رکورد ۵۵۹ کسب کند.
رییس هیات تیراندازی دامغان گفت: چهار نفر از ورزشکاران رشته تیراندازی جانبازان و معلولان جهت شرکت در مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی اعزام شدند.
محمدکاظم خطیبی شامگاه شنبه افزود: محمود باقرنژاد و حسین بینائیان در رشته تپانچه بادی و محمد امینی و زهرا برناکی در رشته تفنگ بادی به این رقابت ها دعوت شدند.

اقتصادی
فرماندار شاهرود گفت: تحقق رشد اقتصادی ۸.۵ درصدی تا پایان سال ۱۴۰۱ با فعال کردن ظرفیت خالی واحدهای تولیدی در این شهرستان امکان پذیر است.
ابوطالب جلالی روز سه شنبه در نشست هماهنگی و برنامه ریزی تحقق رشد اقتصادی ۸.۵ درصدی در شهرستان شاهرود که در سرسرای ولایت فرمانداری برگزار شد، افزود: موضوع رشد اقتصادی از روزهای آغاز به کار دولت سیزدهم در کانون توجه دولتمردان بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به ظرفیت و ذخایر مطلوب معدنی این دیار گفت: میزان سرمایه‌گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی در این استان ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.
علی تشنه دل روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از چند واحد معدنی استان سمنان، با اشاره به اشتغالزایی بخش معدنی در استان گفت: معادن استان با سرمایه‌گذاری مناسب برای پنج هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی داشته است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: دسترسی به اینترنت در ۲ روستای شرق و شمال استان با ۳۴ میلیارد ریال هزینه ارتقا یافت.
به گزارش گردشگر آنلاین، سید یاسر حسن پور روز پنجشنبه به رسانه ها افزود: سایت همراه به پیمانکاری شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل با سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستای روستای فرینو بالای خارتوران بخش بیارجمند شاهرود راه اندازی شد.
معاون آبخیزداری اداره کل منابـع طبیعی و آبخیزداری  استان سمنان گفت: ۲۶ بند خاکی طی سه سال گذشته با هدف آبخوان‌داری و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی در این استان ساخته شد.
محمد راستین  گفت: طی سه سال تعداد ۲۶ مورد بند خاکی در استان سمنان به منظور کنترل سیل و آبخوان‌داری مورد بهره برداری قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: ۲۸ واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان دانش‌بنیان هستند.
حسن آل‌بویه روز چهارشنبه به رسانه ها بیان کرد: از ۲۸ واحد دانش‌بنیان ۱۶ واحد نوپا نوع دو، ۹ واحد دانش‌بنیان تولیدی نوع دو، یک واحد شامل صنایع پیشرفته و ۲ شرکت دانش‌بنیان نوپا نوع یک است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2623

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.