• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

چالش پیش روی گردشگری آفریقا

  • کد خبر : 4163
  • 05 ژانویه 2022 - 10:20
چالش پیش روی گردشگری آفریقا

گردشگرآنلاین – گردشگری آفریقا یکی از جنبه های مهم توسعه اجتماعی-اقتصادی این قاره است. در دنیایی که تعداد گردشگران نزدیک به یک میلیارد نفر است،

به گزارش سرویس بین الملل گردشگرآنلاین، گردشگری آفریقا می‌تواند بسیار بهتر از پنجاه میلیون ورودی در سال باشد. در بیانیه ای که حدود یک سال پیش توسط رئیس جمهور تانزانیا، جاکایا کیکوته، ارائه شد، این دیدگاه را مطرح کرد که هر چقدر هم که زیبایی های طبیعی و جاذبه های شرق آفریقا فراوان باشد، این منطقه بدون نیروی انسانی ماهر برای بهره برداری از این منابع از مزایای کامل گردشگری برخوردار نخواهد بود.

این دیدگاه با توجه به اینکه گردشگری یکی از بخش‌هایی در آفریقا است که افراد غیر ماهر و نیمه ماهر در آن به وفور یافت می‌شوند، جوهری دارد.

تعداد افراد با مهارت کم بسیار زیاد است و شامل کارگران هتل در صنعت هتلداری، راهنماها و رانندگان در بخش حمل و نقل، کارمندان در کازینو، مجریان، صنعتگران و انبوهی از مشاغل دیگر است که در صنعت گردشگری حیاتی هستند. اگر با پرسنل ماهر تکمیل شوند، می توانند کمک بیشتری به این بخش کنند.

مشکل نیروی انسانی ماهر در صنعت گردشگری منحصر به هیچ کشوری در آفریقا نیست، بلکه در اکثر کشورهای جنوب صحرای آفریقا تکرار می شود و با مهاجرت پرسنل ماهر به کشورهای غربی تشدید می شود.

برای مثال، در آفریقای جنوبی، حدود نیم میلیون نفر از افراد ماهر بین سال‌های ۱۹۸۹ و ۲۰۰۳ مهاجرت کردند. علاوه بر این، تحقیقات در گذشته شواهدی را نشان داده است که نیروی انسانی ماهر فرصت های شغلی را برای افراد نیمه ماهر افزایش می دهد.

ارزیابی مجدد استعداد خود در گردشگری برای کشورهای آفریقایی بسیار مهم است. در موسسات پنج ستاره نوظهور به سرآشپزها و آشپزهای بسیار ماهر نیاز است، خلبانان برای حمل بازدیدکنندگان به اقامتگاه ها و جاذبه های مناطق دورافتاده یک کشور بسیار مهم هستند، مشاوران مسافرتی برای بازاریابی بهترین محصولات خاص ضروری هستند، مدیران شرکت ها و کارکنان امور مالی ضروری هستند.

هتل ها و غیره اگر کشورهای آفریقایی منابع انسانی خود را در این زمینه‌ها و بسیاری از حوزه‌های حیاتی دیگر در گردشگری توسعه ندهند، پتانسیل عظیم در این بخش استفاده نشده باقی می‌ماند و صنعت همچنان مبالغ هنگفتی را به شرکت‌های خارجی که سرمایه و پرسنل دارند از دست می‌دهد.

بنابراین، در اصل، توسعه زیرساخت به خودی خود کافی نیست. هر کشوری باید احساس کند که باید آموزش نیروی کار خود را به سطوحی ارتقا دهد که خدمات بی نظیری را در مقایسه با بهترین مقاصد جهان ارائه دهد. اگر شهری مانند نیویورک بتواند سالانه چهل و هفت میلیون گردشگر را تحمل کند، آفریقا به عنوان یک قاره می تواند پذیرای تعداد بیشتری از گردشگران باشد.

[ad_2]

ترجمه این مطلب توسط تیم مترجم گردشگر آنلاین
انجام شده و منبع اصلی آن وبسایت Fred Mucai است

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.