• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5

چرا هند کشوری پیشرو برای گردشگری پزشکی است؟

  • کد خبر : 3655
  • ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۸:۱۵
چرا هند کشوری پیشرو برای گردشگری پزشکی است؟

گردشگرآنلاین – هند در کنار سایر جاذبه های گردشگری، به جذب توریسم در حوزه گردشگری پزشکی هم به صورت ویژه روی آورده و تاکنون توانسته درآمدهای کلانی در این حوزه کسب کند.

به گزارش سرویس بین الملل گردشگرآنلاین، وقتی صحبت از سلامتی به میان می آید، هیچ چیز نباید در این بین باشد. مراقبت از سلامتی بسیار مهم است. تمام کارهایی که انجام می‌دهیم و اهدافی که باید به آنها برسیم، تنها زمانی امکان‌پذیر هستند که سلامتی ما در دستان خوبی باشد. ممکن است مصالحه هایی لازم باشد، اما نباید از آنها دوری کنید. در نهایت، اگر سلامتی خوبی داشته باشیم، دوباره فرصت‌ها به وجود می‌آید و فرصت‌هایی برای انجام کارهایی که نتوانسته‌ایم انجام دهیم، وجود خواهد داشت. اما گاهی اوقات راه حلی در دست نداریم. وقتی صحبت از درمان بیماری‌های حاد به میان می‌آید، ممکن است در کشور خودمان امکانات کافی وجود نداشته باشد یا در صورت وجود، هزینه آن بسیار بالا باشد. این موضوع باعث شده تا گردشگری پزشکی بسیار معروف شود. اکنون تعداد بیشتری از مردم توریسم درمانی را انتخاب می کنند.

توریسم پزشکی اصطلاحی است که در آن افراد با هدف اولیه درمان به کشورهای خارجی سفر می کنند. با کمک پیشرفت های پزشکی، این امکان برای مردم در سرتاسر جهان فراهم شده است که برای هر قسمت از بدن با بالاترین کیفیت درمان دریافت کنند. زمانی که اصطلاح گردشگری پزشکی برای اولین بار استفاده شد، تنها به بیمارانی اشاره می‌کرد که به دنبال درمان‌هایی بودند که در کشورشان در دسترس نبود. اما اکنون هزینه نیز به یک عامل مهم تبدیل شده است. این درمان بیشتر برای جراحی هایی مانند بای پس قلب، زیبایی، دندانپزشکی و غیره انجام می شود. این درمان خدمات بهداشتی و سلامتی را نیز در بر می گیرد.

وقتی صحبت از گردشگری پزشکی به میان می آید، هند به مقصد مورد علاقه بسیاری تبدیل شده است. و این برای هر بیماری که می تواند تهدید کننده زندگی باشد یا درمان آن نیاز به تخصص دارد صادق است. اگر به اطمینان بیشتری نیاز دارید، می توانید آمار را برای خودتان بررسی کنید. در سال ۲۰۱۵، ارزش این صنعت ۳ میلیارد دلار برآورد شده است. پیش بینی می شود که حدود ۷-۸ میلیارد دلار رشد کند که بیش از دو برابر گسترش را نشان می دهد. این ثابت می کند که گردشگری پزشکی در هند با جهش در حال رشد است.

هند به عنوان “یکی از کم هزینه ترین و با کیفیت ترین مقاصد گردشگری پزشکی” نامیده می شود. دلیل اصلی این امر مقرون به صرفه بودن و بالاترین کیفیت درمان است. ایالات متحده آمریکا و بریتانیا به عنوان بزرگترین کشورهای منبع در نظر گرفته می شوند. بر اساس گزارش، بنگلادشی ها و افغان ها ۳۴ درصد از بیماران خارجی را تشکیل می دهند. آنها به دلیل نزدیکی نزدیک به هند و زیرساخت های ضعیف مراقبت های بهداشتی خود بیشترین سهم را تشکیل می دهند. اگر ببینیم کدام ایالت های هند بیشترین بیماران را در گردشگری پزشکی دریافت می کنند، شهرهای مترو مانند دهلی، بمبئی، کلکته، چنای. بنگلور بیشترین تعداد بیمار را دریافت کرد.از بین تمام ایالت ها، چنای به عنوان پایتخت بهداشتی هند نامیده می شود.

چه چیزی هند را به عنوان اولین انتخاب گردشگری پزشکی تبدیل می کند؟

چه دلایلی برای افزایش محبوبیت هند برای تسلط بر بازار مراقبت های بهداشتی وجود دارد؟ این دلایل در زیر به تفصیل توضیح داده شده است

• کیفیت مراقبت های بهداشتی دریافت شده توسط بیماران بی نظیر است. آموزش هایی که در مدارس ابتدایی در حوزه گردشگری پزشکی دریافت می شود باید با آن اعتبار داشته باشند. وقتی پایه قوی باشد، نتیجه نهایی عالی خواهد بود. این را می توان با مراجعه به پزشکان برتر در کشورهای پیشرفته مانند ایالات متحده آمریکا و انگلستان بیشتر ثابت کرد. این لیست تنها در راس هندی ها قرار دارد. این دلیل اصلی است که باعث می شود بیماران به اندازه کافی برای سفر به هند اطمینان داشته باشند.

• هزینه یکی دیگر از عوامل مهم است. در واقع امروزه برای برخی افراد به مهمترین عامل تبدیل شده است. بیشتر درمان هایی که می توانید در هند دریافت کنید با حدود یک دهم هزینه درمان مشابه در ایالات متحده آمریکا یا بریتانیا شروع می شود. به عنوان مثال، جراحی قلب باز در ایالات متحده حدود ۱۲۵۰۰۰ دلار هزینه دارد در حالی که در هند فقط با ۵۲۰۰ دلار این هزینه را دریافت خواهید کرد. پس‌اندازی که بیمار انجام می‌دهد حتی بیشتر از حقوق سالانه اکثر افراد است.

• دولت هند نیز این برنامه را با آغوش باز پذیرفته است. آنها محدودیت های سفر برای مقاصد پزشکی را برداشته اند. در گردشگری پزشکی هند قبلاً محدودیت‌هایی برای ویزا وجود داشت که به فاصله دو ماهه بین بازدیدهای متوالی برای مردم کشورهای حاشیه خلیج فارس نیاز داشت. اما این قوانین در حال حاضر کاهش یافته است. ارائه ویزا هنگام ورود برای بیماران کشورهای خاص وجود دارد. قوانین خاصی برای ویزای پزشکی وجود دارد که باید در هنگام تهیه آن رعایت شود.

• هیچ مانع زبانی برای بیمارانی که به هند سفر می کنند وجود ندارد. در اینجا انگلیسی یک زبان رسمی است و می توانید با پزشکان در اینجا به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید. تعدادی از بیمارستان ها نیز مترجمانی برای افرادی که فقط به زبان مادری خود راحت صحبت می کنند، دارند.

ترجمه این مطلب توسط تیم مترجم گردشگر آنلاین
انجام شده و منبع اصلی آن وبسایت Rahul Tyagi است

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3655

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.