• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

چشمه سارهای دل‌انگیز قیروکارزین عجین شده با عطر و بوی شهدا

  • کد خبر : 1906
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
چشمه سارهای دل‌انگیز قیروکارزین عجین شده با عطر و بوی شهدا

گردشگرآنلاین – چشمه سرآسیاب یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در استان فارس است که در شهرستان قیروکارزین و در جوار شهدای گمنام این شهرستان قرار دارد.

به گزارش گردشگرآنلاین از قیروکارزین، چشمه به آب های زیرزمینی که خود به خود به سطح زمین راه پیدا می کنند گفته می شود و محل تلاقی سفره های زیرزمینی با سطح زمین است.

بسته به ثبات منبع آب، یک چشمه می تواند موقتی، دائمی یا خودجوش باشد و آب این چشمه ها به دلیل عبور از کارست ها و ماسه ها معمولا زلال، گوارا و قابل شرب هستند.

در سرتاسر ایران چشمه های زیبا و هیجان انگیز با طبیعتی سرسبز در اطراف آن وجود دارد که در فصول مختلف سال گردشگرانی را از نقاط مختلف به سوی خود جذب می کند؛ در این جا به معرفی یکی از این چشمه ها که چشمه سرآسیاب شهرستان قیر و کارزین می پردازیم.

این چشمه یکی از قدیمی ترین چشمه ها در این شهرستان است که در زمان های قدیم از آب این چشمه برای گرداندن چند آسیاب در این منطقه استفاده می شد و امروزه برای آبیاری زمین های کشاورزی شهرستان مورد استفاده قرار می گیرد.

برای سفر به این منطقه زیبا فصل بهار را انتخاب کنید؛ چون بهترین زمان برای گردش در مناطق گرمسیری اواخر اسفندماه و اوایل فصل بهار است که آب و هوای معتدل و دلچسب دارند و مهم ترین دلیل برای داشتن سفری لذت بخش داشتن آب و هوای بکر است.

چشمه سرآسیاب

چشمه سرآسیاب

از سمت فیروزآباد که به طرف قیر حرکت می کنیم در ابتدای ورودی این شهرستان در کنار جاده کمی که به سمت راست حرکت کنیم تفرجگاهی زیبا با درختانی سرسبز و آب هایی زلال به چشم می خورد.

در همان قسمت پایین می توانید اتومبیل خود را پارک کنید و برای گردش و رسیدن به سرچشمه آماده شوید؛ بهتر است برای طی کردن مسیر سرچشمه که از دل کوه می جوشد و به سمت دشت زیبا جاری می شود با دوستان خود همراه شوید چون گردش دسته جمعی حس و حال خوبی را برایمان به ارمغان می آورد.

گنبد فیروزه ای در این منطقه ی زیبا همانند نگینی درخشان چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند؛ این گنبد زیبا متعلق به ۵شهید گمنام در این شهرستان است که در کنار این چشمه زیبا آرام گرفته اند و به این آب های روان رنگ و بوی شهدایی داده اند.

بودن شهدا در این مکان حس آرامشی غیر قابل وصف به شما می دهد و شما دوستان می توانید از آب های زیبا و روان در این منطقه وضویی بگیرید ودر جوار این شهدای عزیز با معبود خود رازونیاز کنید و از خدا بخواهید تا سفری سالم برای شما رقم بزند.

البته این مسیر آب که از بالای کوه به سمت پایین و به صورت تنگه های پر پیچ و خم سرازیر می شود، را کانال هایی زیبا زینت داده که با اطمینان بیشتری می توانید در این مسیر حرکت کنید و از صدای دلنشین آب و هم چنین سرسبزی طبیعت زیبا که با داشتن درختانی سرسبز زیبایی این منطقه را دوچندان کرده است لذت ببرید‌.

با پشت سرگذاشتن این کانال ها کم کم صدای آب دلچسب تر و خودنمایی درختان بیشتر می شود؛ در این جا بهشت را به معنایی واقعی می توان حس کرد؛ هوای پاک و خنک، چشمه های زلال و روان و درختانی زیبا که گویی نقاش ماهری آن را به طرز جالبی بر روی زمین نقاشی کرده است.

چند ساعتی را می توانید در آنجا به استراحت بپردازید و از این زیبایی های خلقت که آن را خالقی زیبا به وجود آورده است لذت ببرید و شاکر این چنین آفریدگاری باشید.

چشمه سرآسیاب

چشمه سرآسیاب

وقتی که به این سرچشمه زیبا می رسید و هوای خنکی صورتتان را نوازش می کند جانی دوباره می گیرید و دوست دارید که ساعت ها در همین حال بمانید و لذت ببرید؛ این حس آرامش واقعا غیرقابل وصف است.

بعد از ماندن در این منطقه و تماشای زیبایی های آن می توانید به قسمت جنوبی محوطه که پارک تفریحی مجهز و زیبایی است حرکت کنید و خستگی راه  را از تن بزدایید.

و در پایان می توانید از آسیاب های قدیمی باقی مانده از دوران قاجار در این منطقه زیبا دیدن کنید و از بودن در این منطقه گردشگری زیبا لذت ببرید و سفری سالم و بی خطر در خاطرات ذهنتان ثبت کنید.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1906

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.