• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

چشم‌انداز صنعت گردشگری در سال ۲۰۲۲

  • کد خبر : 3281
  • 16 دسامبر 2021 - 9:38
چشم‌انداز صنعت گردشگری در سال ۲۰۲۲

گردشگرآنلاین – پس از یک سال زیان‌های سنگین بالاخره نشانه‌هایی از بهبود در صنعت گردشگری دیده می‌شود حتی در شرایطی که ظهور سویه اُمیکرون کووید-۱۹ باعث شده است که برخی کشورها دوباره مرزهای خود را محدود کنند.

به گزارش گردشگرآنلاین سی‌بی‌ان‌سی نوشت، افزایش میزان واکسیناسیون، صنعت گردشگری تقاضای سرکوب‌ شده و پس‌اندازهای انباشته به افزایش تقاضا برای گردشگری جهانی در سال ۲۰۲۱ کمک کرد زیرا قرنطینه‌های سراسری کاهش یافت و کشورها محدودیت‌های مرزی را لغو کردند.

بهبودهای منطقه‌ای

بر اساس تحلیلی که توسط یک شرکت تحقیقاتی و خبری گردشگری (Skift) انجام شده بهبود گردشگری در مناطق مختلف نابرابر باقی مانده است.

تجزیه و تحلیل با استفاده از شاخصی با بیش از ۵۰ مقیاس مختلف، بهبود را در مقایسه با جایی که صنعت گردشگری در سال ۲۰۱۹ قبل از همه‌گیری بود، در مناطق مختلف ارزیابی کرد. این مقیاس‌ها شامل جستجوهای سفر  همچنین میزان اشغال هتل، درآمد هر شب و کنسلی‌هاست.

ووتر گیرتس، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی گفت: «آنچه ما دریافتیم این است که ارتباط بسیار قوی بین تعداد موارد جدید کووید و بهبودی گردشگری وجود دارد.»

وی بیان کرد: «وقتی موارد افزایش می‌یابد، مرزها بسته می‌شوند، قرنطینه‌های محلی اعمال می‌شوند و شاهد کاهش چشمگیر و فوری سفر هستیم.»

به گفته این تحلیلگر، مرزهای کشورهای آمریکای شمالی مانند ایالات‌متحده و مکزیک گشوده باقی مانده‌اند و این به صنایع گردشگری آنها کمک کرده است. در مقابل، گیرتس با اشاره به رویکردی که کشورها در صورت شناسایی موارد معدودی، قرنطینه‌های گسترده، آزمایش‌های وسیع و محدودیت‌های سختگیرانه را اعمال می‌کنند گفت: تا همین اواخر، راهبردهای «کووید صفر» در سراسر آسیا سفرها را ممنوع کرده‌ بود.

در هفته‌های اخیر نیز کشورهای متعددی ازجمله ایالات‌متحده، کانادا، بریتانیا و سنگاپور پس از نام‌گذاری سویه جدید کووید-۱۹، اُمیکرون، توسط سازمان بهداشت جهانی که برای اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شد، اقدام به محدود کردن سفر از جنوب آفریقا کردند.

گردشگری جهانی

گردشگری جهانی

 

ضرر و زیان خطوط هوایی

طبق برآوردهای انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی، خطوط هوایی در سال ۲۰۲۰ زیان خالص را گزارش کردند و انتظار می‌رود این روند در سال جاری نیز ادامه یابد.

انجمن تجارت هوانوردی در گزارشی که در ماه اکتبر منتشر شد اظهار کرد: ممکن است این ضررها در سال جاری کاهش یابد.

به گزارش گردشگر آنلاین به گفته انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا)، انتظار می‌رود درآمد جهانی کیلومتر مسافری (RPK) در سال جاری افزایش یابد اما تنها به حدود ۴۰ درصد از میزان قبل از کووید برسد. RPK یک معیار صنعت هواپیمایی است که تعداد کیلومترهای پیموده شده توسط مسافران پولی را نشان می‌دهد.

رتبه‌بندی فیچ (رتبه‌بندی فیچ ارائه دهنده پیشرو رتبه‌بندی اعتبار، تفسیر و تحقیق برای بازارهای سرمایه جهانی است) پیش‌بینی‌های RPK جهانی خود را برای سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ کاهش داد و دلیل آن کاهش کمتر از حد انتظار در ترافیک بین‌المللی و محدودیت سفرهای تجاری است. این آژانس هشدار داد که شرایط عملیاتی خطوط هوایی با ظهور اُمیکرون بی‌ثبات خواهد بود.

فیچ در گزارش ماه نوامبر ابراز کرد: «در حالی که هنوز برای ارزیابی اثرات اُمیکرون خیلی زود است، موج جدید عفونت‌ها و واکنش‌های سیاسی می‌تواند منجر به محدودیت‌های سفر و توقف یا کاهش موقت ترافیک مسافربری شود.»

یاتا می‌گوید: در سال آینده، آمریکای شمالی می‌تواند تنها منطقه‌ای باشد که خطوط هوایی در آن سودآور می‌شوند.

رزرو هتل

به گزارش گردشگر آنلاین، در کنار سودآوری خطوط هوایی، رزرو هتل نیز در سال ۲۰۲۱ به کندی بهبود یافته است. بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل، رزرو هتل در مناطق مختلف بسیار متفاوت است. اروپا کندترین روند بهبود را داشته است، به‌طوری‌که رزرو هتل از ژانویه تا اکتبر امسال ۷۰ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ قبل از همه‌گیری بود. بر اساس داده‌ها، خاورمیانه به‌طور قابل‌توجهی بهبود یافته است به‌طوری که رزرو هتل از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۱ تنها ۱۳ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ بود.

مایک تانسی، مدیر عامل رشد بازارهای گردشگری در شرکت مشاوره اکسنچر گفت: میزان بالای واکسیناسیون هم‌زمان با فصول اوج سفر در اروپا، عامل اصلی بهبود در خاورمیانه بوده است چون اروپا منبع اصلی بازدیدکنندگان خاورمیانه است.

کشورهای خاورمیانه از نظر میزان واکسیناسیون به راس رده‌بندی نزدیک هستند و این امر موجب شده که این منطقه در میان سریع‌ترین کشورها از افزایش سفر بهره‌مند شود.

گردشگری بین المللی

گردشگری بین المللی

 

چشم‌انداز سفر در سال ۲۰۲۲

در حالی که همه‌گیری به پایان نرسیده است، برخی نسبت به رونق صنعت گردشگری خوش‌بین هستند.

چو پین آنگ، مدیرعامل آسیا در پورتال مسافرتی آنلاین اکسپدیا بیان کرد: دولت‌ها اقدامات بسیار نویدبخشی برای احیاء سفر انجام داده‌اند. وی به نمونه‌هایی از تایلند و مالزی اشاره کرد که در آنها اقداماتی برای امکان سفر بیشتر انجام شده است.

چو  گفت: «برای سال ۲۰۲۲، چشم انداز بسیار مثبت‌تر است.»

محققان سایت مسافرتی Booking.com در ماه اگوست بیش از ۲۴ هزار بزرگسال را مورد بررسی قرار دادند و در مورد اهداف و اولویت‌های سفر آنان در سال ۲۰۲۲ سوال کردند.

نونو گوئریرو، مدیر منطقه‌ای جنوب آسیا و اقیانوسیه در Booking.com گفت: یکی از تفاوت‌های اصلی در نتیجه نظرسنجی در مقایسه با نظرسنجی سال گذشته مربوط به دورکاری بود.

وی افزود که اکثر مسافران، حدود ۵۹ درصد، تعطیلات کوتاه‌تری را انتخاب می‌کنند، در صورتی که به جای دورکاری در تعطیلات بتوانند به‌طور کامل از محل کار خود دور شوند.

گوریرو گفت: صنعت گردشگری همچنان تحت فشار قابل‌توجهی است زیرا کشورها با شیوع مداوم کووید دست و پنجه نرم می‌کنند اما نکته کلیدی این است که سفر برای زندگی مردم واجب است.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.