• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

چهار بنای تاریخی در کردستان به تملک میراث فرهنگی درآمد

  • کد خبر : 2218
  • 23 نوامبر 2021 - 13:15
چهار بنای تاریخی در کردستان به تملک میراث فرهنگی درآمد

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: پس از وقفه چند ساله، چهار بنای تاریخی در استان به تملک این اداره کل درآمد.

به گزارش گردشگرآنلاین از کردستان، یعقوب گویلیان  اظهار داشت: این اداره‌ کل پس از پیگیری و برگزاری جلسه های متعدد توانست در راستای حفظ بافت‌ها و بناهای تاریخی استان، تملک، تعیین کاربری و همچنین واگذاری بناها براساس قوانین و مقررات جاری، چهار بنای تاریخی در سطح استان را تملک کند.

وی افزود: این چهار بنای تاریخی شامل منزل حسین پناهی، منزل کسوت‌آرا، منزل نصرت نصرتی و منزل خان احمدی در بیجار است.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان ادامه داد: بناهای مذکور از محل اعتبارات تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ به مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریال توسط این اداره‌کل از مالکین خریداری و تملک شد.

گویلیان با اشاره به تملک زمین جوار تپه باستانی قلعه بالا در بیجار به مبلغ ۲ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال، افزود: در حال برنامه‌ریزی و رایزنی برای اختصاص اعتبار به منظور تملک سایر بناهای تاریخی در سطح استان هستیم که امیدواریم بتوانیم آثار تاریخی بیشتری را تملک کنیم.

۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی در استان شناسایی شده که از این تعداد ۹۳۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است. از آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی ۷۹۳ اثر غیرمنقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۹ اثر منقول، ۲۵ اثر میراث طبیعی و ۹۳ اثر میراث معنوی است.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2218

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.