• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

چگونه سفر خانوادگی را لذت بخش تر کنیم

  • کد خبر : 5600
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
چگونه سفر خانوادگی را لذت بخش تر کنیم

گردشگرآنلاین – شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که سفر خانوادگی را به دلیل داشتن کودکان کم سن دوست نداشته باشید اما می توانید این سفر را خاطره ساز کنید.

به گزارش سرویس بین الملل گردشگرآنلاین، وقتی بچه دارید، به راحتی می توانید احتمال سفر جاده ای آن هم سفر خانوادگی را رد کنید. اما بچه دار شدن به این معنی نیست که نمی توانید سفر کنید. در واقع، با برنامه ریزی دقیق، این امکان برای بچه ها وجود دارد که از یک سفر جاده ای به همان اندازه که می خواهید لذت ببرند.

با برنامه ریزی سفری که پتانسیل علاقه مند کردن فرزندانتان را دارد، شروع کنید. از آنجایی که کودکان خردسال فقط می توانند ۱ تا ۲ ساعت در هر بار در ماشین را تحمل کنند، مسیرهایی را انتخاب کنید که دارای جاذبه های متنوع و جالبی هستند. برای توقف‌های مکرر برنامه‌ریزی کنید، شاید پیاده‌روی کوتاهی به سمت منظره‌ای زیبا داشته باشید یا برای بازدید از یک موزه محلی یا مکان تاریخی توقف کنید.

صرفه جویی در غذای مناسب برای کودکان، مانند یک پارک موضوعی، برای پایان سفر، راه خوبی برای تشویق رفتار خوب در حین سفر است. با جایگزین کردن جاذبه های مناسب برای بزرگسالان و کودکان، هم شما و هم فرزندانتان می توانید از سفر لذت ببرید.

یک جعبه سفر برای بچه ها آماده کنید تا آنها را در طول مسیر سرگرم کنید. انواع تنقلات و نوشیدنی‌های سالم را بسته‌بندی کنید تا مجبور نباشید توقف اضافی برای خوردن غذا داشته باشید. به فرزندانتان اجازه دهید چندین اسباب بازی، بازی و کتاب را انتخاب کنند که می توانند در حین رانندگی از آنها استفاده کنند.

در حالی که بازی‌های ویدیویی دستی راه خوبی برای پر کردن زمان هستند، مطمئن شوید که دستورالعمل‌های واضحی را برای استفاده از آن‌ها در طول سفر خانوادگی تعیین کرده‌اید، در غیر این صورت ممکن است متوجه شوید که فرزندتان برای لذت بردن از جاذبه‌ها آنقدر مشغول بازی است.

از آنجایی که بچه ها به سرعت از همان چیزهای قدیمی خسته می شوند، ایده خوبی است که چیزهای غیرمعمولی برای سرگرم نگه داشتن آنها بیاندیشید. سعی کنید از فروشگاه دلار سر بزنید و چندین اسباب بازی کوچک بردارید که بتوانید وقتی بچه ها حوصله شان سر رفت، آنها را به آنها بدهید.

ایده دیگر این است که چند کتاب را روی نوار یا سی دی بخرید یا قرض بگیرید و در حین رانندگی آنها را پخش کنید. داستان ها می توانند هم شما و هم بچه ها را سرگرم کنند. سی دی های موسیقی نیز ایده خوبی هستند، به خصوص که ایستگاه های رادیویی اغلب سیگنال خود را در سفر از دست می دهند.

ایده هوشمندانه دیگر یادگیری چند بازی ماشین در سفر خانوادگی است. این بازی‌ها بچه‌ها را تشویق می‌کنند که هنگام رانندگی از پنجره به بیرون نگاه کنند و چشمانشان را باز نگه دارند. یک ایده “بازی الفبا” است که بازیکنان را ملزم می کند در حین رانندگی به دنبال چیزهایی باشند که با حروف الفبا شروع می شود. یکی دیگر از موارد این است که از مارک های مختلف خودروها و کامیون هایی که در طول جاده می بینید، فهرستی داشته باشید. “من جاسوسی” یک کلاسیک قدیمی است که می تواند به یک بازی چالش برانگیز تبدیل شود.

هنگام سفر حتما نظرات بچه ها را دریافت کنید. اگر چیزی در طول مسیر جالب به نظر می رسد، در آن توقف کنید و ببینید چه چیزی در آنجا وجود دارد. اگر بچه‌ها مکانی دارند که دوست دارند از آن دیدن کنند، سعی کنید آن را در سفر خود برنامه‌ریزی کنید. چسباندن نقشه مناطقی که قصد سفر به سقف را در ماشین خود دارید، به بچه‌ها این فرصت را می‌دهد که ببینند به کجا می‌روید و حتی سفرهایتان را در حین رفتن روی نقشه علامت‌گذاری کنید. هرچه فرزندان شما بیشتر درگیر برنامه ریزی باشند، تمایل بیشتری به شرکت در سفر خواهند داشت.

به یاد داشته باشید که سفر با ماشین می‌تواند برای کوچولوها تجربه‌ای تلاش‌کننده باشد، به خصوص اگر به سفرهای ماشینی عادت نداشته باشند. در یک سفر زیاد گاز نگیرید. در عوض آن را به بخش‌های کوتاه تقسیم کنید و از برنامه‌ریزی طولانی مدت در چند بار اول خودداری کنید. هنگامی که فرزندان شما به سفرهای جاده ای به ویژه سفر خانوادگی عادت کردند، متوجه خواهید شد که نه تنها از آن لذت بیشتری خواهند برد، بلکه مشتاق سفر دورتر و دیدن چیزهای بیشتری نیز خواهند بود.

ترجمه این مطلب توسط تیم مترجم گردشگر آنلاین
انجام شده و منبع اصلی آن وبسایت Lydia Kelly است

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.