• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

کردستان آماده پذیرایی مسافران نوروزی است

  • کد خبر : 5082
  • 19 ژانویه 2022 - 16:39
کردستان آماده پذیرایی مسافران نوروزی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: استان کردستان با تمامی امکانات برای پذیرایی شایسته از مهمانان و مسافران نوروزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا آماده است.

به گزارش گردشگرآنلاین از کردستان، یعقوب گویلیان در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان  با اشاره به آمادگی پذیرایی از مسافران نوروزی اظهار کرد: خوشبختانه شاهد آن هستیم که کرونا به لحاظ واگیری به حالت حداقلی رسیده و امسال با تدابیر لازم می‌توانیم میزبان گردشگران داخلی و خارجی در استان باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، عنوان کرد: در استان اقدام‌های مهمی از جمله ثبت‌جهانی منظر فرهنگی تاریخی هورامان، ثبت مریوان بە عنوان شهر جهانی کلاش و همچنین سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو انجام شد که به جذابیت استان افزوده و کردستان را بیش از پیش به علاقه‌مندان در داخل و خارج کشور معرفی کرد.

گویلیان افزود: واگذاری پنج بنای تاریخی به ‌بخش خصوصی در استان، راه‌اندازی دو موزه جدید در سنندج، تملک چهار بنای تاریخی، بهره‌برداری از کاخ موزه خسروآباد سنندج و ثبت ملی سه روستا در حوزه صنایع ‌دستی، از دیگر اقدامات این اداره‌کل در سال جاری بوده است.

وی ادامه داد: همچنین توانستیم پس از تبادل تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌ها مابین استان کردستان و اقلیم شمال عراق، در دو ماه گذشته شاهد ورود گردشگرانی از کشور عراق در قالب ۴ تور به استان باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: اگر از پتانسیل‌های موجود به درستی استفاده شود، می‌توان استان را به سمت توسعه و آبادانی بیشتر پیش برد.

گویلیان یادآور شد: در حال حاضر ۵۸ مرکز اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان و مهمان‌پذیر و ۲۶ اقامتگاه بوم‌گردی در استان کردستان با ظرفیت اسکان بیش از ۵ هزار نفر در یک شب مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: ۱۳۰ رستوران و مجتمع بین‌راهی، ۵۶ دفتر خدمات مسافرتی و ۳ شرکت ساماندهی خانه‌مسافر نیز آماده خدمت‌رسانی به مهمانان نوروزی هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: استاندارد تمامی واحدهای گردشگری استان تمدید شده و در راستای جذب گردشگران بیشتر به استان هیچ‌گونه افزایش نرخ اقامت در نوروز ۱۴۰۱ نخوهیم داشت.

گویلیان اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده، ساماندهی خانه مسافرها تا قبل از سال جدید انجام خواهد شد.

گردشگری کردستان

گردشگری کردستان

وی با بیان این ‌که موزه صداوسیما در استان راه‌اندازی می‌شود، گفت: طرح دعوت از رسانه‌های گردشگری برای بازدید از استان نیز، با هدف معرفی بیشتر جاذبه‌ها و پتانسیل‌های کردستان اجرا خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود: اقدام‌های مناسبی در روستاهای استان برای جذب توریسم انجام شده که لازم است از ظرفیت‌ گردشگری شهری نیز برای افزایش تعداد گردشگران و بالابردن میزان ماندگاری آنان در استان بهره‌برداری مناسبی شود.

گویلیان عنوان کرد: لازم به ذکر است استان‌های غربی کشور شامل کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان و لرستان به صورت مشترک در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته که از تاریخ ۹ تا ۱۲ بهمن‌ ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.

وی اظهار کرد: ۱۰ کمیته در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فرودین‌ماه ۱۴۰۱ به مسافران نوروزی در استان خدمت‌رسانی خواهند کرد.

گویلیان  در ارتباط با مسافران نوروزی افزود: این کمیته‌ها شامل کمیته حمل و نقل، خدمات امداد و نجات، انتظامی، امنیتی و ترافیک، هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری ها، اسکان و رفاه، برنامه‌ریزی، هماهنگی و روابط عمومی، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی و عملکرد رسیدگی به شکایات، بهداشت و خدمات سالم محیط‌ زیست و کمیته اطلاع‌رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، یادآور شد: بی‌تردید هم‌افزایی بین سازمان‌ها و دستگاه‌ها و تقسیم وظایف بین آن‌ها سبب نتیجه‌بخش بودن فعالیت‌ها خواهد شد.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از ایسنا، گویلیان بیان کرد: امیدواریم با فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم و هم‌چنین همکاری و انسجام میان بخش‌های خصوصی و دولتی بتوانیم زمینه تسهیل سفر گردشگران داخلی و خارجی به استان را بیش از پیش فراهم کنیم.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.