• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

کشف ۳۵ قلم اشیای تاریخی در مشگین‌شهر

  • کد خبر : 3455
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
کشف ۳۵ قلم اشیای تاریخی در مشگین‌شهر

گردشگرآنلاین – رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مشگین‌شهر گفت: ۳۵ قلم اشیای تاریخی دوره آهن ۲، در شهرستان مشگین ‌شهر کشف و ضبط شد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین از استان اردبیل، ایمانعلی ایمانی اظهار کرد: با تلاش و همکاری انجام شده با پاسگاه مرزی رضی ۳۵ قلم اشیای تاریخی دوره آهن ۲، در روستای خلیفه‌لوی شهر رضی شهرستان مشگین‌شهر کشف و ضبط شد.

وی افزود: این اشیا شامل ۱۳ قلم ظروف سفالی به رنگ خاکستری و نخودی شامل پیاله، خمره و کاسه، ابزار آلات جنگی شامل خنجر، سرنیزه و چاقو از جنس مفرغ و آهن، زیورآلات شامل دستبند، کمربند، حلقه و آویز از جنس مفرغ و دو عدد کمربند مفرغی است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: این اشیای تاریخی با همکاری پاسگاه مرزی رضی و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مشگین‌شهر کشف و ضبط و در همین زمینه یک نفر دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شد.

ایمانی از نظارت مستمر بر مکان‌های تاریخی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود در این زمینه مردم نیز مشارکت لازم را داشته و در صورت مشاهده دست‌درازی به آثار باستانی و تاریخی منطقه موارد را گزارش دهند تا با رسیدگی سریع وبه‌موقع از هر گونه سوء استفاده در این زمینه جلوگیری کنیم.

مشکین شهر یا مشگین شهر در شمال غربی ایران و در مرکز استان اردبیل قرار دارد. فاصله آن با تهران ۸۳۹ کیلومتر است. مشگین شهر به عنوان دومین شهر بزرگ استان اردبیل نیز شناخته می‌شود. جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر باعث شده است تا سالانه هزاران گردشگر از سراسر جهان به این شهر زیبا سفر کنند. از جمله مناظر چشم نواز مشکین شهر می‌توان به منظره قله سبلان در جنوب شهر اشاره کرد. قدمت این شهر به قرون اولیه اسلام برمی‌گردد، اما این شهر در عصر صفویه به رونق و شکوفایی رسید. مشگین شهر بخاطر فرش‌های آذربایجانی و چشمه‌های معدنی‌اش شناخته می‌شود. وجود رودخانه‌های پر آبی مثل انار، خیاو، مشکین چای و چندین رود دیگر باعث شده است تا این منطقه از جاذبه‌های طبیعی چشم نوازی برخوردار باشد.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.