• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

گام بلند ۱۰۰۰ میلیاردی شهرداری بوشهر برای طرح‌های گردشگری

  • کد خبر : 3685
  • ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
گام بلند ۱۰۰۰ میلیاردی شهرداری بوشهر برای طرح‌های گردشگری

گردشگرآنلاین – رئیس شورای شهر بوشهر باتأکید بر آمادگی شهرداری بوشهر برای تحویل پارک لیان و اجرا طرح‌های زیربنایی گفت: شهرداری بوشهر برای سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی در طرح‌های گردشگری برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش گردشگرآنلاین از بوشهر، جعفر پورکبگانی صبح امروز در نشست بررسی طرح‌های عمران شهری و گردشگری در بوشهر با بیان اینکه این بندر ظرفیت‌های مهمی در حوزه گردشگری دارد در ارتباط با برنامه های شهرداری بوشهر اظهار داشت: شهر بوشهر در کنار خلیج‌فارس قابلیت‌های قابل توجهی در عرصه گردشگری و توریسم دارد که در این راستا طرح‌های مهمی تدوین و در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه پارک لیان بوشهر در ساحل خلیج‌فارس یکی از نقاط تفریحی، گردشگری و رفاهی است تصریح کرد: پارک لیان  از زیرساخت‌های مناسبی در حوزه سرمایه‌گذاری برخوردار است که با واگذاری مدیریت این مجموعه به شهرداری بوشهر در عرصه گردشگری طرح‌های مهمی اجرا می‌شود.

رئیس شورای شهر بوشهر جذب توریسم را یکی از برنامه‌های مهم شهرداری بوشهر دانست و بیان کرد: شورای شهر با مشارکت شهرداری بوشهر آمادگی سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و جذب توریسم بین ۵۰۰ تا یک هزار میلیارد تومان برنامه‌ریزی کرده است که پارک لیان یکی از این ظرفیت‌ها مورد توجه ویژه قرار دارد.

پورکبگانی ساخت پلاژ و ظرفیت‌های گردشگری در پارک لیان را مورد اشاره قرار داد و افزود: سال آینده طرح‌های مهم عمران شهری، تفریحی، رفاهی و گردشگری در لایحه بودجه پیش‌بینی شده که این مهم با مشارکت بخش خصوصی و حمایت شورای شهر و شهرداری بوشهر اجرا می‌شود.

زیرساخت‌ها در پارک لیان توسط شهرداری بوشهر اجرا می‌شود

شهردار بوشهر نیز اجرا طرح‌های زیرساختی در پارک لیان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: سال آینده زیرساخت‌ها در پارک لیان توسط شهرداری بوشهر در قالب طرح‌های گردشگری اجرا می‌شود.

حسین حیدری با بیان اینکه قبلاً مدیریت ۱۹ هکتار از پارک لیان به مساحت بیش از ۲۵۰ هکتار به شهرداری بوشهر واگذار شده است تصریح کرد: علاوه بر آن ۱۳ هکتار دیگر از این پارک بهسازی شده و در حال استفاده است.

وی منطقه لیان را دهکده گردشگری و سرمایه‌گذاری دانست و اضافه کرد: استاندار بوشهر در بررسی این دهکده گردشگری و سرمایه‌گذاری طرح‌ها و برنامه‌های مهمی تصویب و ابلاغ کرد و قرار است مدیریت پارک لیان به شهرداری واگذار شود که طرح‌های مهمی در عرصه گردشگری و سرمایه‌گذاری اجرا می‌شود.

شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان بوشهر در طرح‌های عمرانی مشارکت می‌کند

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان بوشهر از آمادگی این شرکت برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های عمران شهری شهرداری بندر بوشهر خبر داد .

مهرداد ابراهیمی به ظرفیت‌های مهم بندر بوشهر پرداخت و افزود: بندر بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار مناسبی است که باید از این ظرفیت در راستای جذب سرمایه‌گذار برای توسعه این بندر استفاده کرد.

وی ظرفیت بندر بوشهر در عرصه گردشگری را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: دریا، ساحل، بافت تاریخی و شرایط مناسب آب و هوایی در ۷ ماه از سال می‌تواند جاذبه مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی باشد.

ابراهیمی در ادامه افزود: با افزایش توقع شهروندان از مدیریت شهری و ضرورت اجرا برنامه‌های جدید توسط مدیران و استمرار ارائه خدمات اعتبارات موجود پاسخگو نیست و نیازمند اعتبارات مالی جدید است.

به گزارش گردشگر آنلاین از بوشهر به نقل از تسنیم، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان بوشهر اضافه کرد: جذب سرمایه‌های بخش خصوصی برای اجرا پروژه‌های عمران شهری شهرداری بوشهر بر اساس ظرفیت‌های گردشگری ضروری است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوبی در شهر بوشهر وجود دارد گفت: شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان بوشهر آماده مشارکت در پروژه‌های عمران شهری بوشهر است و بسته پیشنهادی به این سازمان ارائه کرده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان بوشهر با قدردانی از رئیس اعضای شورای شهر و شهردار بندر بوشهر که نگاه ویژه‌ای به استفاده از بازارهای جدید سرمایه در مدیریت شهری دارند گفت: در صورت عملیاتی شدن این برنامه‌ها شاهد ارتقا و توسعه شهر بوشهر خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.