• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
جزایر شلوغ شد

قشم و کیش با چراغ سبز گردشگران روبرو شد

  • کد خبر : 3119
  • 12 دسامبر 2021 - 8:48
قشم و کیش با چراغ سبز گردشگران روبرو شد

گردشگرآنلاین – تزریق مناسب واکسن کرونا در چند ماه گذشته و رنگ باختن کرونا در سرتاسر کشور، علاقمندان گردشگری را به سوی قشم و کیش کشانده است و این روز ها جزایر خلیج فارس حسابی شلوغ است.

به گزارش گردشگرآنلاین از جزایر خلیج فارس، از ابتدای مهرماه تاکنون که شرایط آب و هوایی در جنوب کشور بهاری شده، جزایر قشم و کیش میزبان جمعیت زیادی از دوستداران گردشگری هستند که از نقاط مختلف ایران و کشورهای خارجی به این مناطق زیبا سفر می‌کنند.

ثبت افزون بر یک میلیون سفر دریایی قشم در دوماه مهر و آبان

رئیس اداره بنادر و دریابانی قشم گفت: در دو ماه‌ مهر و آبان امسال یک میلیون و ۴۲ هزار و ۷۶۰ مسافر و گردشگر از مبادی آبی این جزیره رفت و آمد کرده‌اند.

علی اشتری اظهار داشت: از این تعداد ۵۲۵ هزار و ۷۶۴ مسافر وارد جزیره قشم شده‌اند و ۵۱۶ هزار و ۹۹۶ گردشگر هم جزیره را به مقاصد مختلف، ترک کردند.

وی ادامه داد: در این مدت ۲۱۲ هزار و ۷۸۴ خودرو از مسیر لافت به پهل تردد کرده‌اند که ۱۰۸ هزار و ۸۴۶ خودرو وارد جزیره قشم شدند و ۱۰۳ هزار و ۹۳۷ خودرو هم از این منطقه خارج شده‌‌اند.

هنرزنان قشم

هنرزنان قشم

رنگ آبی کرونایی قشم و کیش و شرایط آب و هوایی بهاری این جزایر باعث شده مردم از هر فرصتی برای سفر به این دو منطقه آزاد در استان هرمزگان استفاده کنند و با سفر به این جزایر زیبا، از ظرفیت‌های گردشگری آن بهره ببرند.

وجود ژئوپارک جهانی قشم با ژئوسایت‌های کم نظیر و بی نظیرش که هریک از آنها همچون طولانی ترین غارنمکی جهان، دره تندیس‌ها، خلیج دلفین‌های آزاد هنگام، جنگل دریایی حرا، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، دره ستاره‌ها، بام قشم، تنگه چاهکوه و … می‌تواند دلیل خوبی برای دوستداران طبیعت با هدف سفر به این جزیره زیبا باشد.

بازدید نزدیک به ۷۳ هزار گردشگر از ژئوسایت‌های قشم

به گزارش گردشگر آنلاین از جزایر خلیج فارس، مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آبان ‌ماه امسال ۷۲ هزار و ۹۱۸ مسافر و گردشگر از ژئوسایت‌های قشم بازدید کردند.
علیرضا امری کاظمی افزود: دره ستاره ها با ۳۳ هزار و  ۵۰۰ بازدید کننده، جذاب ترین ژئوسایت قشم و کیش برای گردشگران شناخته شد.

وی با اعلام اینکه ۳۰ هزار و ۳۱۱ نفر از تنگه چاهکوه و پنج هزار و ۵۹۹ نفر از غار نمکی بازدید کردند، ادامه داد: ژئوپارک قشم در فروردین ماه با ۲۳هزار و ۹۱۵ نفر، بیشترین و در ماه مرداد با ۵۹۷ نفر، کم‌ترین بازدید کننده را داشته است.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم همچنین از حضور ۱۰۹ بازدیدکننده خارجی در ژئوسایت‌های قشم خبر داد و افزود: از این تعداد ۷۲ نفر از دره ستاره ها، ۲۴ نفر از غارنمکی، ۱۱ نفر از تنگه چاهکو و دو نفر نیز از دره تندیس‌ها بازدید کردند.

وی ادامه داد: ۵۲ درصد از بازدیدهای امسال برابر با ۴۰ هزار و ۱۱۴ نفر در ماه‌های مهر و آبان ثبت شده است.

دره ستارگان قشم

دره ستارگان قشم

امری کاظمی اظهار کرد:  در ماه مهر ۱۴ هزار و ۶۱۹ گردشگر و در آبان ۲۵هزار و ۴۹۵ دوستدار طبیعت از ژئوسایت‌های قشم بازدید کردند.

وی یادآور شد: همچنین یک هزار و ۲۶ نفر از موزه ژئوپارک قشم بازدید کردند که ۶۵ درصد از این بازدیدها در ۲ ماه اخیر صورت گرفته است.

آمار و ارقام اعلام شده نشان از افزایش سفرها به جزایر خلیج فارس با آغاز نیمه دوم سال دارد و این خبر خوبی برای فعالان اقتصادی این جزایر به ویژه آنانی که در حوزه هتلینگ و اماکن اقامتی این دو جزیره در دوران کرونایی به شدت آسیب دیده‌اند، خواهد بود.

افزایش ۶۷ درصدی سفر به کیش در پائیز۱۴۰۰

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ورود گردشگران به این جزیره در پاییز امسال در مقایسه با مهر و آبان سال ۱۳۹۹، از افزایش ۶۷ درصدی برخوردار بوده است.

فضل‌الله زرین جویی بیا بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس آمارهای سازمان جهانگردی UNWTO، شیوع بیماری کرونا سبب کاهش ۷۰ درصدی تقاضای گردشگری در سطح جهان شده است.

به گزارش گردشگر آنلاین از جزایر خلیج فارس تسنیم نوشت: با توجه به شرایط اعلام شده، خوشبختانه جزیره قشم و کیش در دوران همه گیری کرونا با کاهش ۲۷ درصدی سفر گردشگران به این جزیره،  از شرایط مطلوب تری برخوردار بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اشغال ۸۴ تا ۸۵ درصدی هتل‌های این جزیره در ماه‌های مهر، آبان و آذر امسال، افزود: افزایش۶۷ درصدی ورود مسافران به کیش نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان از استقبال مردم این جزیره به عنوان مقصد گردشگری دارد.

تنگه کریان قشم

تنگه کریان قشم

وی در رابطه با اجرای برنامه های مدون حوزه معاونت گردشگری و توسعه سلامت کیش، گفت: نظارت‌های مشترک با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز خدمات گردشگری به صورت مستمر در دستور کار قرار گرفته است.

علیرغم خبرهای خوش افزایش سفرها به جزایر خلیج فارس، انتظار می‌رود همه مردم در همه سفرها و حتی در شهرهای خودشان با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا، کمک کنند تا کشورمان به امید خدا برای همیشه از شر این ویروس کشنده نجات یابد و زندگی و کسب و کارها به روال طبیعی خود بازگردند.

جزایر قشم و کیش به عنوان دو جزیره مهم گردشگری کشور در جنوب ایران و در استان هرمزگان قرار دارند.

 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3119

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.