• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

گردشگری ایلام نیازمند نگاه فرابخشی است

  • کد خبر : 5692
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
گردشگری ایلام نیازمند نگاه فرابخشی است

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام با اشاره به اینکه گردشگری ایلام نیازمند نگاه فرابخشی است، گفت: بستر سرمایه گذاری در این بخش در استان باید فراهم شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از ایلام، عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: استان ایلام با داشتن یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی و صدها اثر طبیعی یکی از مهمترین مناطق گردشگری کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به روند توسعه گردشگری در استان ایلام، افزود: برای توسعه گردشگری استان ایلام اولین مسئله این است که باید این موضوع به اولویت استان تبدیل شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام عنوان کرد: اگر بخواهیم گردشگری رونق پیدا کند در عمل باید این اتفاق رخ دهد، یعنی هم قوانین و هم اعتبارت در حوزه گردشگری باید بیشتر از وضعیت موجود باشد.

نگاه تک بخشی یکی از آفت‌های توسعه گردشگری ایلام

شنبه زاده اظهار کرد: بین شرح خدمات و وظایفی که برای گردشگری وجود دارد با اعتباراتی که تخصیص داده می‌شود متأسفانه فعلاً فاصله زیادی وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام اضافه کرد: مسئله بعدی در استان ایلام نگاه فرابخشی به حوزه توریسم است، یعنی بخش‌ها و ارگان‌های مختلفی برای توسعه گردشگری کمک کنند.

وی افزود: متأسفانه در حوزه نگاه فرابخشی در این حوزه در استان با مشکل مواجه هستیم و نگاه تک بخشی خود یکی از آفت‌های توسعه گردشگری است.

بستر سرمایه گذاری در بخش گردشگری فراهم شود

شنبه زاده عنوان کرد: گسترش شبکه ریلی، آزادراه و بزرگراه، توسعه فرودگاه,، مبلمان شهری، ایجاد مراکز خرید، ایجاد مراکز تفریحی اقامتی، بیمارستان‌های تخصصی همه لازمه توسعه توریسم در استان ایلام هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام بیان کرد: در این راستا یک سری فعالیت‌ها در استان انجام گرفته و مصوبات خوبی نیز در سفر ریاست جمهوری برای زیرساخت‌های استان مصوب شده که امیدواریم تا ۲ سال آینده شاهد رونق این حوزه و گسترش زیرساخت‌ها باشیم.

شنبه زاده اضافه کرد: زمانی توسعه گردشگری اتفاق می‌افتد که در اولویت قرار بگیرد و بخشی از نگاه مسئولان از نفت و گاز و پتروشیمی به گردشگری و سایر حوزه‌ها معطوف شود.

وی افزود: موضوع دیگر برای توسعه گردشگری حضور سرمایه گذاران در استان است، در این خصوص نیز بستری باید فراهم شود که سرمایه گذاران بتوانند در این حوزه سرمایه گذاری کنند که این موضوع نیز همکاری سایر دستگاه‌ها را می‌طلبد، متأسفانه نیز در این حوزه دچار مشکل هستیم.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از مهر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام عنوان کرد: استان ایلام با قدمت چندین هزارساله، وجود مناظر تاریخی و طبیعی بسیار زیاد، آب و هوای مناسب و قرار گرفتن در مسیر اربعین حسینی ظرفیت‌های مناسبی برای تبدیل شدن به یکی از مناطق گردشگر پذیر کشور را دارد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5692

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.