• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5

گردشگری به کما رفته بام ایران چشم‌انتظار بارش برف

  • کد خبر : 2606
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۰۲
گردشگری به کما رفته بام ایران چشم‌انتظار بارش برف

گردشگرآنلاین – دوسالی می‌شود که گردشگری در کشور با اعمال محدودیت‌های کرونایی به کمای عمیقی فرو رفته است، با انجام واکسیناسیون گسترده در کشور و کاهش محدودیت‌های کرونایی بارقه‌ای از امید در بین فعالان حوزه گردشگری ایجاد شد که این بیمار رو به احتزار جانی دوباره بگیرد، چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های سردسیر در کشور محسوب می‌شود که می‌توان به گردشگری زمستانه در آن امید داشت، اما امسال هنوز شاهد بارش برف نبوده‌ایم.

به گزارش گردشگرآنلاین، چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌های بسیار در حوزه گردشگری زمستانه  بام ایران است، پیست اسکی چلگرد از سال ۱۳۵۴ در شهر چلگرد از توابع شهرستان کوهرنگ احداث شده و هر ساله گردشگران از اقصی نقاط کشور برای انجام ورزش‌های زمستانه و تفریح به این منطقه سفر می‌کنند، اما کرونا گردشگری زمستانه را نیز تحت تاثیر خود قرار داده بود.

باتوجه به کاهش محدودیت‌های کرونایی برای انجام سفر می‌توان به رونق گردشگری در کشور امیدوار بود، اما چهارمحال و بختیاری به‌علت سردسیر بودن بیش‌تر در فصول گرم سال پذیرای گردشگران است، اما در صورت بازگشایی پیست اسکی چلگرد و بارده می‌توان شاهد حضور گردشگران در این استان و رونق‌بخشی به زیرساخت‌های گردشگری بود.

هر ساله از اواسط پاییز شاهد بارش برف در چهارمحال و بختیاری بودیم، گاهی ارتفاع برف در این ایام در شهرستان کوهرنگ به بالای یک متر نیز می‌رسید، اما امسال هم‌چنان چشم مردم به آسمان است تا رحمت خود را نازل کند، شاید گردشگری زمستانه تنها امید برای رونق گردشگری در بام ایران باشد، در غیراینصورت باید هم‌چنان منتظر بمانیم.

اسکی

اسکی

بازگشایی پیست اسکی چلگرد در صورت بارش برف

مرتضی زمانپور- فرماندار شهرستان کوهرنگ اظهار کرد: هرساله و قبل از شیوع کرونا شاهد حضور گسترده گردشگران در فصل زمستان در شهرستان کوهرنگ بودیم،  مردم برای لذت بردن از مناظر زمستانه و استفاده از پیست اسکی چلگرد به این منطقه سفر می‌کردند.

وی افزود: در صورت بارش برف و رسیدن ارتفاع برف به حد استاندارد پیست اسکی چلگرد در شهرستان کوهرنگ بازگشایی خواهد شد، عموما پیست اسکی چلگرد از اوایل دی‌ماه بازگشایی می‌شد.

زمانپور خاطرنشان کرد: قبل از شیوع کرونا و زمانی‌که میزان بارش برف در شهرستان کوهرنگ نرمال بود، در اواخر هفته بالغ بر ۱۰ هزار گردشگر به این شهرستان وارد می‌شد.

فرماندار شهرستان کوهرنگ بیان کرد: این شهرستان از نظر شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارد، در صورت تدوام این وضعیت و بارش برف پذیرای گردشگران در این شهرستان هستیم.

رونق گردشگری زمستانه در چهارمحال و بختیاری چشم‌انتطار بارش برف

به گزارش گردشگر آنلاین، فرجام سمیعی- معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری  با اشاره به خسارت ۲۰۰۰ میلیاردی کرونا به زیرساخت‌های گردشگری در استان، اظهار کرد: باوجود انجام واکسیناسیون اما بسیاری از شهرها هنوز به حالت عادی برنگشته‌اند، همچنین شرایط اقتصادی مردم در وضعیت مطلوبی نیست که بخواهند برای سفر هزینه کنند.

وی با بیان اینکه حداقل تا چند ماه آینده به‌علت سردسیر بودن چهارمحال و بختیاری بام ایران شاهد رونق آن‌چنانی در حوزه گردشگری نخواهیم بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود با آغاز سفرهای نوروزی شاهد رونق گردشگری باشیم.

سمیعی افزود: در ایام کرونا خسارات فراوانی به زیرساخت‌های گردشگری در چهارمحال و بختیاری وارد شد، تسهیلاتی به فعالان حوزه گردشگری پرداخت شد، اما باتوجه به رکود طولانی در این حوزه این افراد توانایی پرداخت اقساط را ندارند، برای حمایت از این قشر تسهیلات تا پایان سال امهال شد، اما متقاضی چندانی برای دریافت تسهیلات کرونایی وجود ندارد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای رونق گردشگری، توضیح داد: تلاش می‌شود با اجرای برنامه‌های بحث ورود گردشگر به استان را پیگیری کنیم تا بخشی از خسارت‌های وارده به زیرساخت‌های گردشگری جبران شود.

وی در خصوص ظرفیت گردشگری زمستانه در چهارمحال و بختیاری، گفت: دو پیست اسکی کوهرنگ و بارده ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر دارد، اما فعال شدن این پیست‌ها مستلزم بارش برف است، این پیست‌ها در ایام کرونا تعطیل بودند.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2606

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.