• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

گردشگری بوتان؛ سرزمین عجایب سحرانگیز

  • کد خبر : 4531
  • ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۹:۲۷
گردشگری بوتان؛ سرزمین عجایب سحرانگیز

گردشگرآنلاین – بوتان از دیرباز تاکنون به سرزمین عجایب سحرانگیز شناخته می شده و گردشگری بوتان برای گردشگران یک سفر مهیج و ماجراجویانه است.

به گزارش سرویس بین الملل گردشگرآنلاین، گردشگری بوتان – گردشگری یکی از صنایع در حال رشد در بوتان است. این کشور امروزه به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد در آسیای جنوبی دیده می شود، در درجه اول به دلیل میراث غنی طبیعی و فرهنگی آن. سیاست گردشگری با تاثیر کم بوتان با ارزش بالا حول آنچه در غرب به عنوان گردشگری پایدار در نظر گرفته می شود، می چرخد. این سیاست نه تنها تصویری از انحصار ایجاد کرده است، بلکه با شور و اشتیاق ایده گردشگری پایدار را نیز ترویج کرده است.

از سال ۱۹۷۴، این صنعت کمک بزرگی به خزانه ملی کرده است و امروز دومین تولیدکننده بزرگ درآمد برای دولت است. تعداد زیادی از بوتانی ها به عنوان راهنما، آشپز، باربر، راننده، تامین کننده مواد غذایی و هتلدار در این صنعت استخدام شده اند. یکی دیگر از تأثیرات عظیم گردشگری در صنعت کلبه‌های بومی دیده می‌شود که به صدها فروشگاه معتبر صنایع دستی در مقاصد گردشگری اصلی کمک کرده است.

محبوب ترین اشکال بازدید، فرهنگی است و پس از آن کوه نوردی و گردشگری ماجراجویی/ورزشی است. قایق سواری در آب سفید، کایاک سواری و دوچرخه سواری در کوهستان برخی از محصولات پرطرفدار ما هستند. محیط بکر بوتان زمانی در سطح جهانی شناخته شد که این کشور به عنوان یکی از ده کانون برتر تنوع زیستی جهانی معرفی شد. گیاهان و جانوران غنی این کشور دارای گونه های کمیاب مانند لنگور طلایی در معرض خطر، حواصیل شکم سفید، جرثقیل گردن سیاه و گونه های عجیب و غریب رودودندرون، ارکیده های وحشی و گیاهان دارویی مختلف است.

نقاط قوت بوتان به‌عنوان یکی از مقاصد برتر گردشگری عمدتاً به فرهنگ سنتی، جشنواره‌های مذهبی، محیط بکر و اخیراً به تلاش‌های آن برای بازتعریف پیشرفت بشر از طریق میزان شادی شهروندانش بستگی دارد. چهارمین پادشاه بوتان، اعلیحضرت Jigme Singye Wangchuck، اعلام کرد که شادی ناخالص ملی (GNH) برای یک کشور مهمتر از تولید ناخالص داخلی است. بنابراین، بوتان با رعایت دقیق اصول GNH، آگاهانه به دنبال لنگر انداختن بخش گردشگری بر روی پایداری اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی بوده است.

بوتان به عنوان آخرین سنگر بودیسم تانتریک ماهایانا، چیزی را ارائه می دهد که اکثر کشورهای بودایی نمی توانند. در بوتان مردمی را خواهید یافت که خوشبختی را از طریق ساده ترین و در عین حال قدیمی ترین وسیله – نیایش – دنبال می کنند. در بوتان، ازدواج شاد سنتی و مدرن را خواهید یافت. در بوتان، شما شور و نشاط یک جامعه غنی فرهنگی را تجربه می کنید. در بوتان، مؤسسات دولتی را خواهید دید که شادی انسان را به عنوان نتیجه نهایی توسعه اقتصادی تجربه می کنند.

در مقابل این پس‌زمینه است که ما در سفر ماجراجویی بوتان هر روز تلاش می‌کنیم تا به مهمانان خود یک تجربه متمایز متحول کننده زندگی را ارائه دهیم. بوتان در اقامتگاه شما منظره ای گذرا نخواهد بود. این یک تجربه زنده خواهد بود. به همین دلیل است که در سفر ماجراجویی بوتان ما این را افتخار بزرگی می دانیم که شما را در سرزمین اژدهای تندر راهنمایی کنیم.

ترجمه این مطلب توسط تیم مترجم گردشگر آنلاین
انجام شده و منبع اصلی آن وبسایت Waren Anderson است

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.