• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
توریسم بیش از حد تایلند:

گردشگری تایلند مقصد بهشتی از شما استقبال می کند

  • کد خبر : 2826
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۴۶
گردشگری تایلند مقصد بهشتی از شما استقبال می کند
گردشگرآنلاین - گردشگران در 1 نوامبر 2021 در ساحلی در جزیره پوکت تایلند قدم می زنند، زیرا گردشگری تایلند از اولین گروه از گردشگرانی که به طور کامل در برابر کروناویروس کووید-19 واکسینه شده اند استقبال می کند.

به گزارش سرویس بین الملل گردشگرآنلاین، اقدامات سختگیرانه تایلند برای کووید به این معنی است که سفرهای بین المللی در طول همه گیری همه گیر متوقف شده است. اما اکنون، با راه اندازی مجدد گردشگری ، این کشور مطمئن نیست که بخواهد همین نوع بازدیدکنندگان به سواحل خود بازگردند.

از لحاظ تاریخی، این کشور تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب کرده است، از کوله‌پشتی‌های سرکش تا گروه‌های بزرگ تور که توجه کمی به محیط زیست نشان می‌دهند.

اکنون تایلند می‌خواهد از تاریخ «لذت‌گرایانه» گردشگری انبوه خود خارج شود، با وزیر گردشگری فیفات راچاکیت پراکارن اظهار داشت که تمرکز باید روی «مسافران سطح بالا به جای تعداد زیاد بازدیدکنندگان» باشد.

گردشگری تایلند سواحل تایلند

گردشگری تایلند سواحل تایلند

یکی از مکان‌هایی که از دیدن تغییرات خوشحال می‌شود، جزایر فی فی است که به خاطر سواحل سفید و آب‌های شفاف آبی‌شان شهرت جهانی دارند. در حالی که قرنطینه مسافران بین‌المللی را دور نگه می‌داشت، این منطقه بی‌سروصدا پس از سال‌ها گردشگری بیش از حد در حال بهبود بود.

به گزارش سرویس بین الملل گردشگر آنلاین،  قبل از همه‌گیری، پارک ملی فی فی هر ساله با بیش از ۲ میلیون بازدیدکننده با ۶۰۰۰ نفر در روز به خلیج معروف مایا سفر می‌کردند. این گردشگری انبوه کنترل نشده ، اکوسیستم حساس منطقه را به هم ریخت.

یک گردشگر روی یک قایق قبل از خط مرزی که توسط اداره حفاظت از پارک ملی، حیات وحش و گیاهان تایلند برای بستن ساحل در خلیج مایا تعیین شده است، عکس می گیرد.
تون تامرونگناواسوات از دانشگاه کاستسارت بانکوک به خبرگزاری فرانسه می گوید: «پوشش مرجانی در طی ۱۰ سال بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته است.

گردشگری تایلند سواحل تایلند

گردشگری تایلند سواحل تایلند

مشکل آنقدر بد شد که در سال ۲۰۱۸، تون مقامات را تحت فشار قرار داد تا بخشی از خلیج مایا را ببندند . از آن زمان تاکنون بسته شده است و با محدودیت های شدید سفر به این معنی که تعداد بازدیدکنندگان در منطقه تقریباً به صفر رسیده است، طبیعت شروع به احیاء کرده است.

کوسه‌های نهنگ در حال انقراض در سواحل دیده شده‌اند، گونه‌های لاک‌پشت بازگشته‌اند و بیش از ۴۰ درصد از قطعات مرجانی که در خلیج مایا کاشته شده‌اند، زنده مانده‌اند.

تون آن را “یک رقم بسیار رضایت بخش که به لطف غیبت بازدیدکنندگان به دست آمده است.” با این حال، برای بازیابی کامل، این صخره‌های مرجانی بدون بازدیدکنندگان به دو دهه دیگر نیاز دارند.

گردشگری تایلند سواحل تایلند

گردشگری تایلند سواحل تایلند

تصور سفر به تایلند

به گزارش سرویس بین الملل گردشگر آنلاین، با این حال، هنوز افراد زیادی در تایلند وجود دارند که به گردشگری به عنوان منبع درآمد متکی هستند، و اکنون دولت تایلند امیدوار است که صنعت را با تمرکز بر نوع بازدیدکننده پایدارتر احیا کند.

در پی همه گیری، این کشور در حال آماده شدن برای راه اندازی یک برنامه اقامت طولانی مدت است که چهار نوع از افراد را هدف قرار می دهد. ویزا، مشوق‌های مالیاتی و قوانین مالکیت دارایی با هدف جذب افراد حرفه‌ای به دنبال کار از کشور ، در کنار افراد بسیار ماهر، شهروندان ثروتمند جهانی و بازنشستگان است.

گردشگری تایلند سواحل تایلند

گردشگری تایلند سواحل تایلند

برای جذب بازدیدکنندگان با کیفیت، دولت همچنین مقررات مربوط به قایق رانی را کاهش می دهد و مالیات بر وسایل شخصی و کالاهای لوکس را بازبینی می کند.

فرماندار اداره گردشگری تایلند، یوتاساک سوپاسورن، گفته است که برای اینکه بخش گردشگری این کشور در آینده پایدار باشد، باید مسافرانی با ارزش بالا جذب کند.

اشتباهات مشابه تکرار نمی شوند

فی فی همچنین امیدوار است که شهرت گردشگری خود را تغییر دهد و رئیس پارک ملی پراموت کائونام اصرار دارد که اشتباهات مشابه تکرار نخواهند شد.

گردشگری تایلند سواحل تایلند

گردشگری تایلند سواحل تایلند

قایق ها دیگر اجازه ورود به خلیج مایا را نخواهند داشت، در عوض آنها به اسکله ای دور از یارو معروف در سمت دیگر جزیره هدایت می شوند. تنها هشت فروند کشتی قادر به پهلوگیری هستند که تعداد بازدیدکنندگان آن به ۳۰۰ نفر در یک زمان محدود می شود. گردشگران فقط اجازه بازدید یک ساعته را خواهند داشت.

مناطق تعیین‌شده برای فعالیت‌های آبی نیز در حال ایجاد هستند تا تأثیر آن بر حیات اقیانوسی محدود شود.

در سراسر کشور، هدف کیفیت به جای کمیت است، زیرا صنعت گردشگری تایلند پس از تقریباً دو سال تعطیلی بهبود یافته است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2826

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.