• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
اقتصاد دریا محور فرصتی که نباید فراموش شود

گردشگری دریایی در ایران گسترش می‌یابد

  • کد خبر : 3551
  • ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۸:۳۸
گردشگری دریایی در ایران گسترش می‌یابد

گردشگرآنلاین – به منظور توسعه فعالیت‌های گردشگری دریایی و اقتصاد دریا محور براساس توافق‌نامه چهارجانبه گردشگری علمی دریایی در ایران توسعه می‌یابد.

به گزارش گردشگرآنلاین، براساس توافقنامه امضاء شده همکاری و مشارکت در معرفی و توسعه گردشگری دریایی و آموزش‌های مرتبط با هدف اشاعه فرهنگ دریایی و توسعه اقتصاد دریا محور و باستان شناسی دریایی و ساحلی گسترش خواهد یافت.

همچنین ترویج فرهنگ این نوع گردشگری از طریق برگزاری وبینارها و دوره‌های کوتاه مدت آموزشی و تولید محتوا با همکاری پژوهشگاه، پارک و انجمن و شرکت، به منظور فرهنگ‌‌‌‌سازی حفاظت از منابع آب، تدوین سرفصل دوره‌های آموزشی گردشگری علمی دریایی با همکاری پژوهشگاه و پارک فنّاوری، برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی وعلمی گردشگری دریایی، برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های عملی و کارگاه‌های آموزشی در حوزه گردشگری دریا در آب‌های پیرامونی کشور به ویژه خلیج فارس از جمله محورهای همکاری‌های مشترک توافق‌نامه به امضا رسیده محسوب می‌شود.

براساس این گزارش، همکاری در زمینه انتقال دانش و فنون اقیانوسی، دریایی، باستان شناسی دریایی و ساحلی، همکاری در حفظ و ترویج میراث فرهنگی دریایی، بندری، ساحلی و ایجاد موزه‌ها، نمایشگاه‌های تخصصی، همایش‌های ملی، منطقه‌ای‌ و بین‌المللی، تامین نیروی متخصص مورد نیاز اجرای موضوع توافق نامه، شناسایی مکان‌های مستعد جهت انجام گردشگری عملی دریایی و ساحلی، صدور گواهینامه برای برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت فنّی دریایی به منظور افزایش توان علمی و تجربی کلیه کارآموزان شرکت کننده و فراهم نمودن بستر لازم جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی با هدف توسعه همه جانبه توریسم دریایی از دیگر محورهای همکاری‌های مشترک توافقنامه مذکور است.

گفتنی است، به منظور اجرایی شدن توافقنامه چهار جانبه به امضا رسیده، پارک ملی علوم و فنّاوری‌های نرم و صنایع فرهنگی متعهد به تامین فضای کارگاه آموزشی جهت برگزاری دوره‌های آموزشی گردشگری دریایی، سلامت و تبادل دانش فنّی جهت هم افزایی توسط پارک با همکاری پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی شده است.

به گزارش گردشگر آنلاین تسنیم نوشت: همچنین ایجاد دپارتمان مربیان گردشگری، دریایی، بندری و صنایع دریایی و ارائه آموزش‌های مورد نیاز با همکاری پژوهشگاه توسط پارک فنّاوری و تدوین سرفصل دوره‌های آموزش گردشگری علمی دریایی با همکاری پژوهشگاه و شرکت دریایی طلایی کاسپین  از دیگر تعهدات ارائه شده در توافقنامه چهار جانبه مذکور است.

تامین کاوشگر دریایی خلیج فارس و تجهیزات مورد نیاز جهت برگزاری دوره‌های عملی نیز تعهد پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در این توافقنامه است.

لازم به ذکر است، تبلیغات و جذب مشتری و تامین اسکان و جابه‌جایی دانشجویان و آموزش پذیری به محل پهلوگیری شناور نیز از تعهدات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی محسوب می‌شود.

این گزارش می‌افزاید، انجام امور اجرایی دوره‌های عملی توریسم دریایی، هماهنگی کلیه امور مربوط به مقررات دریانوردی و کشتیرانی و نیز اخذ مجوزهای لازم جهت اجرای طرح های تعریف شده با همکاری پارک فنّاوری و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی نیز به عهده مجری بخش خصوصی خواهد بود.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3551

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.