• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

گردشگری مراقبت های بهداشتی و نگاهی به آینده

  • کد خبر : 3657
  • 25 دسامبر 2021 - 8:08
گردشگری مراقبت های بهداشتی و نگاهی به آینده

گردشگرآنلاین – مراقبت های پزشکی در صنعت گردشگری به یکی از اصول اصلی در توسعه گردشگری تبدیل شده و عامل مهمی در جذب میلیاردها دلار برای کشورهای مختلف شده است.

به گزارش سرویس بین الملل گردشگرآنلاین، صنعت گردشگری مراقبت های بهداشتی در سال های اخیر شاهد رشد قابل توجهی بوده است. دلایل متعددی برای رشد مداوم این صنعت به ویژه در کشورهای آسیایی و آفریقایی وجود دارد.

یکی از آنها فریب مراقبت های پزشکی مقرون به صرفه، همراه با دامنه لذت بردن از زیبایی های دیدنی مقاصد گردشگری است.

یکی از کارشناسان مشهور، ماروین سترون، بنیانگذار و رئیس پیش بینی بین المللی، روند رو به رشد گردشگری پزشکی را مشخص کرده است و انتظار دارد که در آینده نزدیک صنعت مراقبت های بهداشتی غرب را با چالش جدی مواجه کند.

لازم است نگاهی به سناریوی پزشکی یا مراقبت های بهداشتی غرب بیندازیم تا تصویر روشنی از نوع رقابتی که می تواند بین صنعت توریسم پزشکی جهان سابق و جهان سوم ایجاد شود، داشته باشیم.

در برخی از مناطق توسعه نیافته جهان، دسترسی به امکانات پزشکی دشوار است، در حالی که در سایر کشورها، سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی به قدری سنگین است که سال ها طول می کشد تا مراقبت های مورد نیاز دریافت شود.

دوره انتظار یکساله جراحی تعویض مفصل ران در کانادا

به عنوان مثال، در کشورهایی مانند بریتانیا و کانادا، دوره انتظار برای جراحی تعویض مفصل ران می تواند بیش از یک سال باشد.

در حالی که در بانکوک یا بنگلور، یک فرد می تواند خود را در سالن عمل درست پس از فرود در همان روز بیابد! نه تنها این، بلکه هزینه کل فرآیند بسیار کمتر از هزینه در کشورهای غربی است.

به عنوان مثال، تعویض دریچه قلب که در ایالات متحده ۲۰۰۰۰۰ دلار یا بیشتر هزینه دارد، در هند فقط ۱۰۰۰۰ دلار هزینه دارد که شامل بلیط هواپیما رفت و برگشت و یک بسته تعطیلات مختصر نیز می شود.

اغلب در مورد کیفیت خدمات ارائه شده توسط مقاصد توریستی پزشکی تردید وجود دارد. اما چنین استدلال‌هایی پایه محکمی ندارند زیرا امکانات و خدمات ارائه شده توسط آنها تقریباً برابر یا حتی بهتر از خدمات پزشکی غربی است.

بیمارستان‌ها و کلینیک‌هایی وجود دارند که به بازار توریستی خدمات می‌دهند که اغلب جزو بهترین‌های دنیا هستند. اکثر آنها پزشکانی هستند که از مراکز پزشکی معروف در ایالات متحده یا اروپا آموزش دیده اند.

گردشگری مراقبت های پزشکی در بیمارستان بانکوک

بیمارستان Bumrundgrad بانکوک دارای بیش از ۲۰۰ جراح است که دارای گواهینامه هیئت مدیره در ایالات متحده هستند و یکی از بیمارستان های بزرگ سنگاپور شعبه ای از دانشگاه معتبر جانز هاپکینز در بالتیمور است.

آمارها حاکی از آن است که خدمات ارائه شده در برخی از مقاصد توریستی پزشکی پیشرو اغلب از همتایان غربی خود بیشتر است.

به عنوان مثال، مؤسسه و مرکز تحقیقات قلب اسکورت در دهلی و فریدآباد، هند، گردشگری سلامت هر سال نزدیک به ۱۵۰۰۰ عمل قلب انجام می‌دهد و میزان مرگ و میر در میان بیماران در حین جراحی تنها ۰٫۸ درصد است – کمتر از نصف بیشتر بیمارستان‌های بزرگ در این کشور. ایالات متحده این ارقام برای روشن شدن هر شک و تردیدی که ممکن است در ذهن برخی از شکاکان وجود داشته باشد، کافی است.

بنابراین، چشم‌انداز آینده گردشگری مراقبت‌های بهداشتی در کشورهای در حال توسعه روشن به نظر می‌رسد، زیرا انتظار می‌رود مشتریان وفادار خود را در ایالات متحده و سایر کشورهای غربی به دست آورد.

فاجعه بزرگی برای شهروندان آمریکایی

با بیش از ۴۳ میلیون شهروند ایالات متحده بدون بیمه درمانی و ۱۲۰ میلیون بدون پوشش دندانپزشکی، جستجوی کمک های پزشکی در خارج از کشورشان در فهرست اولویت های آنها قرار دارد.

علاوه بر این، تقاضای فزاینده ای برای جراحی زیبایی و درمان های دندان در کشورهای اروپایی وجود دارد. این عملیات ها در خارج از کشور بسیار گران هستند و به همین دلیل، افراد بیشتری به شرق برای جایگزینی مقرون به صرفه روی می آورند.

تایلند و پوکت به عنوان محبوب ترین مقاصد گردشگری پزشکی در طول سال ها ظاهر شده اند.

با این حال، گردشگری پزشکی در هند به سرعت از پس این رقابت برمی آید و در راه تبدیل شدن به یکی از نقاط مورد علاقه گردشگران پزشکی است.

صنعت توریسم پزشکی هند اکنون به عنوان یکی از درآمدهای عمده ارز خارجی شناخته می شود و تخمین زده می شود که هند می تواند تا سال ۲۰۱۲ سالانه ۲٫۲ میلیارد دلار درآمد داشته باشد با گردشگری سلامت.

صنعت گردشگری پزشکی برای جذب بیماران از سراسر جهان آماده است

بسیاری از سازمان‌های گردشگری پزشکی با برخی از مراکز پیشرو پزشکی و بهداشتی مانند آپولو، مرکز پزشکی گلنیگلز، ووکهارت، دنتز، فورتیس و غیره اتحاد برقرار کرده‌اند.

صنعت گردشگری سلامت با پشتیبانی در سطح جهانی آنها مطمئناً مسیر خود را به سمت موفقیت افزایش می دهد.

[ad_2]

ترجمه این مطلب توسط تیم مترجم گردشگر آنلاین
انجام شده و منبع اصلی آن وبسایت Suzanne Macguire است

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.