• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

گردشگری و صنایع دانش بنیان در طرح جامع شهر اصفهان مدنظر قرار گیرد

  • کد خبر : 2423
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۸:۰۵
گردشگری و صنایع دانش بنیان در طرح جامع شهر اصفهان مدنظر قرار گیرد

گردشگرآنلاین – رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح جامع شهر اصفهان باید طبق ظرفیت‌های این شهر تهیه شود و توجه به گردشگری، صنایع دانش بنیان که آب بر و آلوده کننده نباشند در این طرح مدنظر قرار گیرد.

به گزارش گردشگرآنلاین از اصفهان، محمد نورصالحی صبح روز یکشنبه در نطق پیش از دستور نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت هفتم آذر، روز نیروی دریایی، اظهار داشت: از خداوند متعال برای عزیزان نیروی دریایی، این حافظان اقتدار کشور عزیزمان، آرزوی توفیق در خدمت به سرزمین ایران را مسئلت داریم.

آثار تاریخی اصفهان

آثار تاریخی اصفهان

وی با اشاره به در پیش‌بودن سالروز شهادت، شهید مدرس با گرامیداشت یاد این شهید والا مقام، انقلابی، مبارز و مجاهد، افزود: شهید مدرس، نمونه یک نماینده مردمی و انقلابی برای مردم بود که لازم است که ما تمامی نمایندگان مردم از روش و منش دینی و اخلاقی و اجتماعی این شخصیت برجسته درس بگیریم. بر این اساس و به واسطه نامگذاری دهم آذر ماه به نام روز مجلس، این روز را به همه نمایندگان محترم مردم در خانه ملت تبریک عرض کرده و نصرت الهی را برای گام برداشتن در مسیر مطالبات به حق مردم، آرزو می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اتفاقات دو جمعه اخیر در ارتباط با مسئله آب، گفت: مردم در روز جمعه بیست و هشتم آبان ماه با حضور نجیبانه و خردمندانه، مطالبات بحق خود را براساس قانون از مدیران در زمینه صنایع دانش بنیان  خواستار شدند که این نوع بیان دغدغه مندی و مطالبه گری، تحسین همگان را در پی داشت، اما متأسفانه در جمعه گذشته عده‌ای با ایجاد رخنه در این حرکت عظیم و مردمی، حق طلبانه و نجیبانه سعی در بهره برداری از این حرکت داشتند.

عالی قاپو اصفهان

عالی قاپو اصفهان

وی افزود: همان‌طور که در پایان تجمع مردم در تاریخ بیستم و هشتم آبان ماه برای رفع معضلات و احقاق حقوق از طرف دولت وعده داده شد، مقرر شد مطالبات مردم و کشاورزان در دستور کار دولت و استان قرار گیرد و ظرف مدتی مشخص برای دستیابی به درخواست‌ها، اقدامات لازم صورت گیرد تا اعتماد از دست رفته مردم به واسطه اینکه در سال‌های قبل عملی نمی‌شد برگردد. بنابراین بدیهی است که این اقدامات مستلزم زمان است که اقدامات جمعه اخیر در این راستا و حرکت نبود و همگان باید مراقب باشیم که هیچکس نخواهد فضای ناامنی و سو استفاده بیابد.

به گزارش گردشگر آنلاین، نورصالحی بیان کرد: نماینده کشاورزان اعلام کرد دولت از سال ۶۱ یک و نیم میلیارد تومان آب فروخته است. از گذشته عده‌ای سهم و حقابه داشته‌اند و این نمونه سو مدیریت است که آب وجود نداشته را تخصیص داده و بفروشند و مردم با مشکلات روبرو شوند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بدیهی است که مطالبات پذیرفته شده و مصوب باید به جد پیگیری شود و قانون و تعهدات اجرایی مسئولان باید در این مسیر راهگشا باشد، تأکید کرد: هر اقدام دیگری از مسیرهای نادرست پذیرفتنی نیست. جا دارد از اطلاع رسانی به موقع صدا و سیما و پیگیری و جدیت استاندار محترم نیز قدردانی شود.

نورصالحی گفت: طرح جامع شهر اصفهان، صنایع دانش بنیان مبارزه جدی با فساد، دولت الکترونیک و حرکت در مسیر شهر هوشمند گام‌هایی است که در کنار حل چالش‌های بزرگ و مهم حال حاضر اصفهان باید بر روی آن تمرکز کرد.

وی افزود: مقطع تاریخی خوبی برای اجرای طرح جامع انتخاب شده است، شاید مشکلات امروز، به ما دیکته کند که اصفهان به چه سمتی باید برود. آیا امکان توسعه فضایی و جمعیت دارد یا خیر؟
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از ۱۰ شهر تاریخی جهان هستیم باید براساس ظرفیت‌ها و آنچه به عنوان یک مادرشهر جهانی مطرح هستیم طرح جامع را تهیه کنیم. توجه به گردشگری، صنایع دانش بنیان که آب بر و آلوده کننده نباشند باید در طرح جامع ما مدنظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌های شورا، کمیسیون شهرسازی، معاونت شهرسازی و برنامه ریزی، وزارت راه و شهرسازی و اداره کل استان نیز دست به دست هم بدهند تا طرح جامع اصفهان متناسب صنایع دانش بنیان با محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها آماده شود و امیدواریم در این راستا توسعه کیفی داشته باشیم.

بیشتر بخوانیم
آشنایی مردم با محصولات خلاق‌وصنایع فرهنگی
تاسیسات گردشگری اصفهان آماده میزبانی از گردشگران خارجی
گردشگری برای اصفهان مثل هوا ضروری است
تدوین مراحل ثبت ملی ده اثر ناملموس استان اصفهان
تمام تلاش خود را برای رضایت مردم یزد به کار خواهم گرفت

به گزارش گردشگر آنلاین، نورصالحی با بیان اینکه موضوع مبارزه با فساد جزو اهداف و شعارهای اصلی شورا و شهرداری جدید است، گفت: فساد ناشی از ناکارآمدی و پیچیدگی سیستم، عدم نظارت بر ساختار سیستم، عدم برخورد با مظاهر اولیه، بی تعهدی و بی مسؤولیتی برخی از مدیران و… بوده است. با اهتمام مدیریت شهری و کمک دستگاه‌های نظارتی و امنیتی است.

وی ادامه داد: بابت بروز چنین پدیده‌ای متاسف هستیم اما باید بگوییم اکثر کارکنان شهرداری خدوم و سالم هستند اما هستند معدود افرادی که انجام امور مردم را در مسیر انحرافی قرار می‌دهند، ما با این روند مبارزه می‌کنیم تا مردم به بهبود اجرای امور مطمئن شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرسازی الکترونیک از جمله اقداماتی است که در راستای مبارزه با فساد انجام می‌شود، گفت: انجام غیرحضوری و برنامه دار اموری که شهرداری متکفل آن است از موضوعات اصلی مدنظر ماست.

منبع: مهر 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.