• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7
سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی کرمانشاه:

گردشگری کشاورزی به عنوان یکی از جذابیت‌های جدید مورد توجه است

  • کد خبر : 1835
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
گردشگری کشاورزی به عنوان یکی از جذابیت‌های جدید مورد توجه است

گردشگرآنلاین – سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمانشاه گفت: بحث گردشگری کشاورزی به عنوان یکی از جذابیت‌های جدید مورد توجه قرار گرفته و وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به این حوزه ورود کرده‌ است.

به گزارش گردشگرآنلاین از کرمانشاه، «جبار گوهری» روز دوشنبه در اولین جلسه کمیته فنی گردشگری کشاورزی کرمانشاه که به منظور بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری حوزه کشاورزی استان برگزار شد، افزود: کرمانشاه به لحاظ ظرفیت‌های کشاورزی و باغداری از جمله قطب‌های کشور است.

وی اظهار داشت: باتوجه به تنوع و گستردگی محصولات کشاورزی و باغداری در استان و وجود این محصولات به صورت چهار فصل،  این حوزه جذابیت ویژه‌ای برای گردشگران دارد.

گوهری تاکید کرد: معاونت گردشگری کشور در ادامه مجوزهای ۱۶ گانه‌ای که صادر می‌کند، به تازگی دستورالعمل گردشگری کشاورزی را به استان‌ها ابلاغ کرده‌ است و برای اجرایی شدن این موضوع،  اولین جلسه کمیته فنی گردشگری کشاورزی استان کرمانشاه را برگزار کردیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل باید از سوی این اداره‌ کل تنها پروانه‌ بهره‌برداری برای متقاضیان صادر شود، گفت: برای توسعه گردشگری کشاورزی باید برای گردشگران در کنار امکان بازدید، خدمات‌ رفاهی مناسب فراهم شود.

در اولین جلسه کمیته فنی گردشگری کشاورزی استان کرمانشاه، یک طرح کشاورزی گلخانه‌ای در محدوده شهر کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت.
استان کرمانشاه با ۹۵۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ سالانه حدود پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می کند.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند، حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.  استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1835

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.