• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

گلستان نگین نمایشگاه «اسرار امپراتوری پارس»

  • کد خبر : 3632
  • 23 دسامبر 2021 - 16:33
گلستان نگین نمایشگاه «اسرار امپراتوری پارس»

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از معرفی دو قلم شیء فرهنگی و تاریخی متعلق به این استان در نمایشگاه «اسرار امپراتوری پارس باستان» در کشور چین خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، احمد تجری با اشاره به اینکه استان گلستان یکی از مهدهای تاریخ و تمدن در کشور و حتی دنیاست، اظهار کرد: آثار تاریخی، باستانی و فرهنگی امپراتوری پارس موجود در این استان هر فردی را وادار به تعظیم و تحسین در برابر فرهنگ و تاریخ این سرزمین پرافتخار می کند.

وی با بیان اینکه «تعداد دو قلم شی فرهنگی و تاریخی از موزه باستان‌شناسی گرگان برای معرفی در نمایشگاه «اسرار امپراتوری پارس باستان» در کاخ‌موزه پکن در کشور چین به نمایش گذاشته شده اند، افزود: این اقدام با هدف معرفی دیوار بزرگ گرگان، در اختیار موزه ملی ایران قرار گرفته است که در نمایشگاه پکن نمایش داده می شود.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان با تاکید بر اینکه این آثار شامل یک قلم آجر و یک قلم خمره سفالی برجای‌مانده از دوره ساسانی است، خاطرنشان کرد: آثار مذکور در کاوش‌های باستان‌شناسی دیوار بزرگ گرگان به‌دست‌آمده که بر اساس مجوز وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و طی فرآیند انتقال، به‌صورت امانی در اختیار موزه ملی ایران قرارگرفته است.

تجری ادامه داد: مشارکت و برپایی نمایشگاه‌های مشترک داخلی و خارجی میان موزه‌ها ازجمله وظایف و اهداف بلند برای معرفی تاریخ، تمدن و فرهنگ این سرزمین است که گام مهمی در توسعه فرهنگی و دوستی جوامع و رونق گردشگری پایدار به شمار می رود.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3632

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.