• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

۱۳۱ مجوز مشاغل خانگی در خراسان شمالی صادر شد

  • کد خبر : 1878
  • 15 نوامبر 2021 - 18:09
۱۳۱ مجوز مشاغل خانگی در خراسان شمالی صادر شد

گردشگرآنلاین – معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: ۱۳۱ مجوز مشاغل خانگی از ابتدای امسال تاکنون در این استان صادر شده است که بیشتر این موارد مربوط به رشته های دست بافته های داری است.

به گزارش گردشگرآنلاین از بجنورد، محمدرضا قهرمانیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیشترین کارت‌های صادر شده مربوط به رشته‌های دست بافته‌های داری، معرق، چوب و بافتنی سنتی خراسان شمالی  است که ۱۲۳ مجوز از این تعداد در بخش مستقل و هشت مجوز در بخش پشتیبان صادر شد.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت ۹۶۰ نفر با شرکت در دوره‌های مختلف از آموزش‌های لازم در حوزه صنایع‌دستی بهره مند شدند و گواهینامه آموزشی برای این هنرمندان صادر شده و امیدواریم سهم خوبی در اشتغالزایی این جوانان داشته باشیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی بیان کرد: ‌اکنون در این استان بیش از ۱۶ هزار هنرمند در حوزه تولید صنایع‌دستی و در بیش از ۶۱ رشته فعالیت می کنند و سعی داریم این شرایط را بیش از این توسعه دهیم.

وی در ادامه از تشکیل ۷۵ پرونده گردشگری خراسان شمالی متقاضی تسهیلات خبر داد و افزود: متقاضیان برای دریافت ۳۸ میلیارد ریال تسهیلات به بانک‌های عامل استان معرفی شدند .

قهرمانیان ادامه داد: این تعداد از پرونده ها از ابتدای امسال تاکنون تشکیل شده و در صورت دریافت تسهیلات برای ۱۲۰ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال می‌شود.

چادرشب بافی، کلاه کرکی ، سفره کردی، فرش کردی،پشتی و قالیچه ترکمنی، چاروق دوزی، قالیچه دو روی ابریشمی دویدخ، ظروف سفالی و انواع و اقسام زیورآلات کردی،ترکمنی و عشایری نمونه های از ۶۱ رشته صنایع دستی این استان محسوب می شود که چهار اثر صنایع دستی( سفره کردی، پادری، چاروق و حکاکی روی سنگ ) موفق به کسب مهر اصالت یونسکو  و ۶۱ اثر نیز مهر کیفیت کالا را دریافت کردند و معرفی بجنورد به عنوان شهر ملی گلیم ایران، راه اندازی نخستین خانه نساجی سنتی کشور در رویین اسفراین نشان از جایگاه مهم صنایع دستی این خطه شمال شرق کشور دارد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای ۱۶ هزار نفر صنعتگر است که در حوزه های گوناگون صنایع دستی فعالیت دارند.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.