• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

۱۶ اثر صنایع‌دستی سمنان موفق به دریافت مهر اصالت ملی شد

  • کد خبر : 3909
  • ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۹:۰۸
۱۶ اثر صنایع‌دستی سمنان موفق به دریافت مهر اصالت ملی شد

گردشگرآنلاین – سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۱۶ اثر صنایع‌دستی این استان موفق به دریافت مهر اصالت ملی شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، جعفر صفاخواه، سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۲۸ اثر صنایع‌دستی استان در ششمین دوره جلسات داوری مهر اصالت ملی شرکت کرد و نیم بیشتر این آثار موفق به دریافت این نشان ملی شد.

وی افزود: ۱۶ اثر فاخر استان شامل سفال و سرامیک، گره چینی، مسگری، چنگوم‌سازی، تولیدات چرم دست‌دوز، چاپ قلمکار، دست‌بافته‌های سنتی و … موفق شدند بعد از داوری، مهر اصالت تولید را به لحاظ کیفیت و اصالت در طراحی و حفظ ارزش‌های فرهنگی کسب کنند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در این دوره مریم صفانیا در رشته گره چینی، هوتن نجفی هاشمی در رشته سفال سنتی لعاب‌دار، فرتاش فریبرز در رشته سفال سنتی لعاب‌دار و سید امین طاهری در رشته مسگری موفق به دریافت مهر اصالت ملی شدند.

صفاخواه ادامه داد: علی‌اکبر ترحمی در رشته ساخت ساز سنتی، زهره سادات حسینی در رشته تولیدات چرم دست‌دوز، سیده معصومه شاهچراغ در رشته چاپ قلمکار و سید حسن متولیان در رشته چنگوم موفق به دریافت این نشان ملی شدند.

وی ادامه داد: خیرالنساء صمدیان در رشته شماره‌دوزی ابریشم، محمد اسماعیل صبوری در رشته پارچه‌های دست بافته و سیده فاطمه خادمیان در رشته پارچه‌بافی سنتی و دست بافته سنتی از دیگر هنرمندان استان هستند که در این دوره موفق به دریافت مهر اصالت ملی شده‌اند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند در ۵۲ رشته صنایع‌دستی در این استان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۴ اثر صنایع‌دستی استان سمنان موفق به دریافت مهر اصالت ملی و بین‌المللی شده است.

منبع: فارس 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3909

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.