• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

۲۰ میلیارد به پروژه پارک آبی بندرعباس اختصاص یافت

  • کد خبر : 4925
  • ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
۲۰ میلیارد به پروژه پارک آبی بندرعباس اختصاص یافت

گردشگرآنلاین – معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اختصاص مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه پارک آبی بندرعباس خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از بندرعباس، جواد واحدی، در خصوص بازدیدش از پروژه پارک آبی بندرعباس گفت: پارک آبی بزرگی در مرکز استان بااعتباری بالغ ۲۰۰۰ میلیارد ریال با مساحت ۲۶ هزار مترمربع یکی از پروژه‌های بزرگ گردشگری بندرعباس است که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات این پروژه زیرساخت‌ها و راه دسترسی بود، افزود: به دستور مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای راه دسترسی، گازرسانی، رمپ ورود و خروج و مشکلات راه دسترسی اختصاص دادیم.

واحدی بیان کرد: این پروژه به اعتبار بیشتری نیاز دارد اما به سهم خودمان این مبلغ را اختصاص دادیم که انشا اله در اردیبهشت‌ماه سال آینده شاهد افتتاح یکی از پروژه‌های بزرگ جنوب کشور باشیم.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از ایسنا، پارک آبی بندرعباس با مساحت ۲۶ هزار مترمربع یکی از پروژه‌های بزرگ گردشگری در بندرعباس است که دارای رودخانه آرام، دریاچه خروشان، دریاچه کودکان، انواع سرسره با ارتفاع‌های از ۲۱ متر تا ۱۴ متر  است.

 

همچنین خبرگزاری ایرنا در ۲۶ تیر ۱۴۰۰ خبری به نقل از استاندار هرمزگان منتشر کرده بود که بر اساس آن اعلام شده بود این پارک تا سه ماه به بهره برداری می رسد.

بر اساس این خبر فریدون همتی در بازدید از روند پیشرفت پارک آبی در بندرعباس افزود: این مجموعه گردشگری هم اکنون با مشکل رمپ ورودی و خروجی و تامین سوخت مواجه است که برای رفع آن باید پیگیری لازم از سوی معاونت عمرانی استانداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان انجام شود.

وی بیان داشت: حجم کل سرمایه گذاری این طرح گردشگری یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون برای اجرای برای آن بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال به عنوان سهم آورده سرمایه‌گذار و منابعی که از محل تسهیلات بانکی تزریق پیداکرده، هزینه شده است.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: این پارک آبی و مجموعه تفریحی شامل رودخانه آرام، رودخانه خروشان، دریاچه کودکان، سرسره با ارتفاع بین ۱۴ تا ۲۱ متر، کافی شاپ روباز و مسقف، غار نمک و پارکینگ به وسعت هشت هزار مترمربع در شرق بندرعباس درحال احداث است.

همتی ادامه داد: پارک آبی به مساحت ۲۶ هزار مترمربع و زیربنای ساختمانی ۱۸ هزار مترمربع است که ظرفیت پذیرش روزانه سه هزار نفر را دار می باشد.

«پارک آبی بندرعباس به عنوان یک زیرساخت مهم در جهت ارتقای صنعت گردشگری هرمزگان عملیات احداث آن در سال ۹۴ آغاز شد اما بدلیل مشکلات مالی با وقفه چند ساله مواجه بوده که از سال ۹۹ این پروژه دوباره از سرگرفته شد.»

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4925

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.