• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
محمودیان خبر داد؛

۴ شهر و یک روستای صنایع‌ دستی ثبت ملی شدند

  • کد خبر : 4268
  • ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۹:۰۳
۴ شهر و یک روستای صنایع‌ دستی ثبت ملی شدند

گردشگرآنلاین – معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌فرهنگی از ثبت ملی چهار شهر و یک روستای جدید خبر داد و گفت: این چهار شهر و یک روستا به تعداد شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی کشور اضافه شدند.

به گزارش گردشگرآنلاین، پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی کشور گفت: دومین جلسه پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی در ۲۲ آذر برگزار شد. در این جلسه پرونده‌هایی از سه استان خوزستان، قزوین و آذربایجان غربی با حضور مسئولان ارشد این استان‌ها بررسی شد در این جلسه بعد از بررسی کارشناسی و با نظر و رأی ارزیابان، شهر خوی از آذربایجان غربی به‌عنوان شهر ملی قالی ریزماهی، شهرهای شوشتر، رفیع و اندیکا از استان خوزستان به ترتیب به‌عنوان شهرهای ملی احرامی‌بافی، بوریابافی و گلیم دستبافته‌های عشایری و روستای اندج از استان قزوین به‌عنوان روستای ملی گلیم الموت ثبت ملی شدند.

محمودیان اضافه کرد: قبل از بررسی این پرونده‌ها در جلسه شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی، ارزیابانی از این معاونت با حضور در شهرها و روستاها به صورت میدانی به بررسی وضعیت آن‌ها می‌پردازند و در نهایت این پرونده‌ها به شورای راهبردی ارسال می‌شود که با حضور ارزیابان و نیز مسئولان ارشد هر استان، بررسی و در صورت تأیید به‌عنوان شهر یا روستای ثبت ملی صنایع‌دستی معرفی می‌شوند.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: به طور حتم انتخاب این شهرها و روستاها گام مهمی برای معرفی ظرفیت‌ها و داشته‌های آنان است و می‌تواند به ارتقای جایگاه آنان و نیز افزایش میزان تولید و فروش صنایع‌دستی در آن شهرها و روستاها کمک کند.

محمودیان بیان کرد: یکی از تأکیدات ویژه ضرغامی توسعه مبادی فروش صنایع‌دستی است که انتخاب این شهرها و روستاهای ملی می‌تواند به رونق این طرح جدید کمک کند.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4268

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.