• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
مدیرکل صنایع دستی و گردشگری البرز:

۵۰۰ میلیون صنایع دستی در نمایشگاه ۲ روزه در کرج به فروش رسید

  • کد خبر : 2792
  • 07 دسامبر 2021 - 22:30
۵۰۰ میلیون صنایع دستی در نمایشگاه ۲ روزه در کرج به فروش رسید

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان البرز با بیان اینکه برنامه ۵ ساله میراث فرهنگی البرز تدوین شد گفت: ۵۰۰ میلیونی صنایع دستی در نمایشگاه دو روزه در کرج فروخته شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از البرز، فریدون محمدی  در جلسه کمیسیون گردشگری با بیان اینکه در صنعت گردشگری در یک‌ سال گذشته تشکل‌های حرفه‌ای در زمینه‌های دفاتر و خدمات مسافرتی، تشکل واحدهای پذیرایی تشکل راهنمایان گردشگری و واحدهای اقامتی  و صنایع دستی در استان البرز تشکیل شد.

وی با بیان اینکه برنامه ۵ ساله اجرایی توسط اداره کل میراث فرهنگی البرز تدوین شده است افزود: در قالب آن محورهای توسعه گردشگری استان مطرح شده و ضمن بررسی وضع موجود و احصاء مشکلات و ظرفیت‌ها نیز ذکر شده است‌ و برنامه‌های سالانه در سه بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تعریف شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز در ادامه عنوان کرد: شورای راهبردی توسعه گردشگری استان البرز متشکل از تشکل‌های فعال در این حوزه تشکیل شده است و هر برنامه در زمینه گردشگری این شورا مصوب می‌شود، کمیته‌های تخصصی از جمله کمیته گردشگری شهری در این راستا تعریف شده است.

صنایع دستی قزوین

صنایع دستی قزوین

وی با بیان اینکه لازم است بخش دولتی و  دولتی تعامل بیشتری در راستای توسعه ظرفیت‌های گردشگری و صنعت دست داشته باشند افزود: اتاق  فکری با حضور فعالان این عرصه و کمیته‌های تخصصی حوزه گردشگری داریم.

به گزارش گردشگر آنلاین از البرز، محمدی با اشاره به اینکه در هفته گذشته و در قالب برگزاری جشنواره خرمالو در پارک ملی ایران کوچک تصریح کرد: در این نمایشگاه  ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان صنایع دستی به فروش رفت.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۳ هزار نیروی جوان شناسایی شده توسط اداره کل میراث فرهنگی آماده آموزش در حوزه گردشگری و و این صنعت هستند گفت: ساختمانی هم در اختیار این نیروها تحت عنوان جوانان فعال بخش گردشگری و صنایع دستی البرز قرار داده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مورد اکوسیستم دیدن فعالیت‌ها در این البرز افزود: در حال حاضر به صنعت گردشگری در استان البرز به عنوان راهکار اقتصادی نجات بخش نگاه نمی‌شود و بیشتر البرز را استانی بر پایه فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی می بینند.

در ادامه این نشست از سوی اعضای کمیسیون پیشنهاداتی در زمینه تعیین یک اکوسیستم برای توسعه فعالیت‌ها و زیرساخت‌ها در این بخش و برقراری تعامل آن با حوزه کارآفرینی گفت‌وگو شد.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.