• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
9
نتایج داوری مرحله اول جشنواره اردکان‌گرام اعلام شد؛

۷۰ سفرنویس کشور گردشگری اردکان را زیر ذره‌بین قرار دادند

  • کد خبر : 4606
  • ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
۷۰ سفرنویس کشور گردشگری اردکان را زیر ذره‌بین قرار دادند

گردشگرآنلاین – مرحله اول داوری جشنواره سفرنگاری اردکان‌گرام به منظور انتخاب سفرنویسان برای حضور در شهرستان اردکان و تولید محتوا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با انتخاب ۵۰ نفر در سطح ملی و ۲۰ نفر در سطح استانی انجام شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از اردکان، «رضا ملاحسینی اردکانی» عضو دبیرخانه جشنواره سفرنگاری اردکان‌گرام که در حوزه گردشگری اردکان برگزار می شود گفت: داوران این دوره از جشنواره سفرنگاری اردکان‌گرام شامل «ستایش فرجی»، «پژمان نوروزی»، «علی‌رضا عالم‌نژاد»، «حسین عبدالهی» و «محسن ادیب» با بررسی مشخصات صفحات اجتماعی همه شرکت‌کنندگان، کلیه آیین‌نامه‌ها و ضوابط جشنواره، از میان ۱۸۹ ثبت نام کننده‌ای که ضوابط جشنواره سفرنگاری اردکان‌گرام را رعایت کرده بودند، ۷۰ نفر را برگزیدند تا در این رویداد خلاقانه شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای شرکت در جشنواره سفرنگاری اردکان گرام ۲۲ نفر از استان یزد، ۹۱ نفر از تهران و ۷۶ نفر از سایر شهرستان‌ها ثبت نام کردند که در نهایت ۷۰ شرکت کننده در مرحله نخست داوری پذیرفته شده و با حضور در اردکان، محتواهای تولید شده خود را در فضای مجازی منتشر خواهند کرد.

این فعال حوزه گردشگری با اشاره به این مطلب که جشنواره سفرنگاری اردکان‌گرام، فراخوانی است برای آنها که روایتگر سفرهای خود هستند، آن‌چه را می‌بینند و حس می‌کنند به رشته‌ی‌ تحریر درمی‌آورند و در قاب دوربین خود برای مسافران آینده، آینده‌ای نزدیک ثبت می‌کنن تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در جشنواره و علاقمندان به مشارکت در انتخاب برگزیده مردمی، برای اطلاع از ادامه فرآیند جشنواره لطفا به سایت etravelgram.ir و صفحه اینستاگرام@ardakan.gram  مراجعه کنند.

ملاحسینی گفت: جشنواره‌ سفرنگاری اردکان‌گرام به این دلیل بعد از جشنواره‌های «ماکوگرام» و «دزفول‌گرام» توسط فصلنامه‌ی‌ میراث و گردشگری گیلگمش، انجمن چارسوق کویر اردکان و موسسه‌ی‌ فرهنگی هنری چادرملو برگزار می‌شود چون شهرستان اردکان در استان یزد شامل بخش‌های مرکزی، عقدا و خرانق می‌شود و مملو است از میراث فرهنگی، میراث طبیعی و همچنین میراث ملموس و ناملموس است.

این نویسنده‌ی اردکانی تاکید کرد: هدف از برگزاری جشنواره سفرنگاری اردکان‌گرام، شناسایی و معرفی ظرفیت‎های گردشگری شهرستان اردکان از طریق ابزارهای فضای مجازی (وبلاگ، وب‌سایت و اینستاگرام) است تا به مدت یک هفته اردکان را به دنیا معرفی شود.

به گفته وی، حق استفاده از آثار تولید شده در طول جشنواره (متن، عکس و فیلم) برای حامیان جشنواره و فصلنامه‌ی‌ گیلگمش محفوظ است.

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از ایسنا، جشنواره سفرنگاری اردکان‌گرام از دوم تا هفتم بهمن ۱۴۰۰ در اردکان برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4606

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.