• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9

۹۷ متجاوز به میراث فرهنگی گلستان دستگیر شدند

  • کد خبر : 4593
  • 08 ژانویه 2022 - 19:47
۹۷ متجاوز به میراث فرهنگی گلستان دستگیر شدند

گردشگرآنلاین – سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از دستگیری ۹۷ نفر در حوزه جرائم مرتبط با میراث‌فرهنگی استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از گلستان، رحمان فرمانی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گلستان بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای ماموریت‌های ذاتی یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی این افراد به جرم‌های حفاری غیرمجاز، خرید و فروش و استفاده از فلزیاب و همچنین تخریب، ساخت‌ و ساز غیرمجاز دستگیر و برای تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال نیروهای یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی استان با همکاری نیروی انتظامی تعداد ۷ دستگاه فلزیاب را در ارتباط با حمل و نگهداری و ۱۱ دستگاه را در ارتباط با خرید و فروش فلزیاب در سطح استان کشف و ضبط کردند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: نیروهای یگان حفاظت با همکاری دوستداران میراث فرهنگی گلستان و در عملیات‌هایی مجزا تعداد ۲۳ مورد حفاری غیرمجاز در مناطق ثبتی و غیر ثبتی سطح استان را در ۹ ماه گذشته کشف کردند.

فرمانی در ادامه از کشف و ضبط ۲۵ قلم شی تاریخی توسط یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان گلستان در ۹ ماهه گذشته خبر داد و تأکید کرد: حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی وظیفه‌ای همگانی است، ازاین‌رو باید تمام آحاد مردم در پیشگیری از هر گونه آسیب مرتبط با این مواریث ارزشمند، همراه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان باشند.

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از تسنیم، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان بابیان این‌که تعامل مستمر مردمی با یگان حفاظت عاملی مؤثر در ارتقای امنیت مواریث تاریخی است، تصریح کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت بر بافت‌ها و بناهای تاریخی سطح استان هستند و هر گونه گزارش و اخبار تخلف به‌ سرعت پیگیری خواهد شد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4593

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.