• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
8

آئین بزرگداشت سالگرد شهادت امیرکبیر در اراک برگزار می‌شود

  • کد خبر : 17162
  • 01 ژانویه 2023 - 10:11
آئین بزرگداشت سالگرد شهادت امیرکبیر در اراک برگزار می‌شود
گردشگرآنلاین - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک، از برگزاری مراسم صدوهفتادمین سالروز شهادت امیرکبیر خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از اراکمحمدعلی آقازیارتی اظهار کرد: ویژه برنامه صدوهفتادو یکمین سالگرد شهادت امیرکبیر به اهتمام هیئت امنای خانه امیرکبیر، شورای روستای هزاوه و با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دهیاری روستای هزاوه، فرمانداری و بخشدار بخش مرکزی اراک برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نخستین آئین بزرگداشت شهادت امیرکبیر، ۲۰ دی ۱۳۹۷ در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد و از آن زمان همه ساله این آیین در اراک برگزار می‌شود، افزود:  امسال هم این آئین روز سه شنبه ۲۰ دیماه از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷ در فرهنگسرای شهر واقع در شهر صنعتی اراک برگزار خواهد شد و شامل برنامه‌های متنوع از جمله اجرای ورزش باستانی، اجرای موسیقی سنتی و سخنرانی استاندار مرکزی خواهد بود.

آقازیارتی افزود: میرزامحمد تقی‌خان فراهانی مشهور به امیرکبیر، یکی از صدراعظم‌های دربار ناصری است که با وجود اندک زمان صدارتش که به چهار سال هم نمی‌رسد، توانست تحولی عظیم در ایران ایجاد کند و ثروت و عزت کشور را که به کام استعمار و استکبار جهانی رفته بود نجات داد. مرد تمام قامت تاریخ ایران در ۳۹ ماه صدرات درخشانش منشاء خدمات زیادی در کشور شد و بر همین اساس نام و آوازه او تاکنون به گوش و چشم می‌رسد.

به گزارش گردشگر آنلاین، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، آقازیارتی گفت: امیرکبیر یکی از رجال نامدار ایران بود که نقش مهمی در مبارزه با استعمار انگلیس داشت. فردی که موفقیت‌ها و اصلاحاتش در ایران را به مدد هوش خدادادی و همتی که داشت کسب کرد و اکنون در کنار بارگاه ملکوتی امام سوم شیعیان در اتاقی که درب آن به سوی صحن امام حسین(ع) باز می شود آرمیده است.

میرزا محمد تقی‌خان فراهانی (۱۲۲۲-۱۲۶۸ق) (۱۱۸۵-۱۲۳۰ش) مشهور به امیرکبیر، صدراعظم‌ ایران در دوره ناصرالدین شاه قاجار. وی در دوره صدارت سه سال و سه ماه (۳۹ ماهه) خود، اصلاحاتی را در زمینه‌های آموزشی، اجتماعی و سیاسی ایران آغاز کرد.

آئین بزرگداشت سالگرد شهادت امیرکبیر در اراک برگزار می‌شود

آئین بزرگداشت سالگرد شهادت امیرکبیر در اراک برگزار می‌شود

منبع: اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=17162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.