• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

آبشار شهنیز، چشم‌انداز بی‌نظیر طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد

  • کد خبر : 11486
  • 14 سپتامبر 2022 - 14:08
آبشار شهنیز، چشم‌انداز بی‌نظیر طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد
گردشگرآنلاین - آبشار شهنیز بهشتی زیبا بوده که در منطقه‌ای بکر با چشم‌اندازهای بی‌نظیر طبیعی در شهرستان مارگون واقع‌شده و یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش گردشگرآنلاین از کهگیلویه و بویراحم، آبشار شهنیز در سایه‌سار درختان بید و چنار و در دالانی سبز چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند، اما به‌رغم زیبایی‌های کم‌نظیر و طبیعت دل انگیزش آن‌چنان‌که باید برای عموم ناشناخته مانده و همین موضوع سبب بکر ماندن آن نیز شده است.

موقعیت جغرافیایی آبشار شهنیز

آبشار شهنیز از نقاط دیدنی و بی‌نظیر در شهرستان مارگون است. این آبشار همانند بهشتی گمشده در دل رشته‌کوه‌های زاگرس است و در ۸۵ کیلومتری یاسوج و روستای شهنیز به همراه چشم‌اندازهای بی‌نظیرش واقع است.

منطقه‌ی شهنیز از مناطق گردشگری استان است که دارای چشم‌اندازهای خارق‌العاده‌ای از طبیعت ایران است. این آبشار حدود ۱۸ متر ارتفاع دارد و از ویژگی‌های آن، پر آب بودن در تمام فصول سال است. آبشار شهنیز دارای طبیعتی بسیار دل‌نشین و منحصربه‌فردی است که باصلابت و باشکوه بودنش همگان را خیره به خود می‌کند. هم‌چنین سایه‌سار درختان بید و چنار و دالانی سبز هر بیننده‌ای را ساعت‌ها مجذوب خود می‌نماید اما به‌رغم زیبایی‌های کم‌نظیرش برای عموم ناشناخته است و همین امر سبب بکر ماندن آن نیز شده است.

گیاهان دارویی

در دامنه و کوه‌های منطقه شهنیز گیاهان خوراکی و دارویی ازجمله قارچ، بن سرخ (لیزک)، تره، کرفس، گل گاوزبان، بو مادران (برنجاس)، آویشن (اوریشم)، لاله واژگون، پونه، به‌وفور یافت می‌شود که روح هر بیننده‌ای را نوازش می‌دهد.

راه دسترسی به آبشار شهنیز

دسترسی به این آبشار از طریق جاده ارتباطی شهرستان مارگون به روستای چشمه گلی امکان‌پذیر است.

بررسی قابلیت‌های دیگر گردشگری در مناطق اطراف آبشار شهنیز

شهرستان مارگون به دلیل برخورداری از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، اماکن مذهبی و تفریحی متعدد یکی از قطب‌های مهم گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود.

شهرستان مارگون به دلیل داشتن آب و هوایی مطبوع و دارا بودن شگفتی‌ها و زیبایی‌های طبیعی ازجمله جنگل‌های وسیع، آبشارها و چشمه‌سارهای جوشان، دره‌های سرسبز و اماکن مذهبی در جلوی چشم هر بیننده‌ای جلوگری می‌کند و چشم دل می‌رباید.

اماکن مذهبی متعددی ازجمله بقاع متبرکه امامزاده بی‌بی رقیه خاتون (س)، بی‌پیرایه خاتون (س) معروف به بی‌بی‌خاتونین، امامزاده شیخ صدوق (ع) و امامزاده شاهزاده غالب (ع) در این شهرستان و نزدیک به آبشار شهنیز وجود دارد.

چشمه‌های آبسردان، آبشار تنگریس، برم مور زرد زیلایی از جمله جاذبه‌های طبیعی مستعد برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت گردشگری در اطراف این آبشار در شهرستان مارگون محسوب می‌شود.

آبشار شهنیز، چشم‌انداز بی‌نظیر طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد

آبشار‌ شهنیز، چشم‌انداز بی‌نظیر طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد

منبع: میراث‌آریا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11486

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.