• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

آتش‌سوزی در بوستان پردیس تخت جمشید مهار شد

  • کد خبر : 8949
  • 13 جولای 2022 - 10:14
آتش‌سوزی در بوستان پردیس تخت جمشید مهار شد
گردشگرآنلاین- مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت:آتش‌سوزی در بوستان پردیس تخت جمشید با تلاش نیروهای آتش‌نشانی مهار شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، حمید فدایی اظهار کرد: بخشی از جنگل پردیس تخت جمشید دچار حریق شد که این آتش‌سوزی به دلیل بی‌احتیاطی مسافرانی بود که در این مکان حضور یافته و برای پخت و پز آتش روشن کرده بودند.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید ادامه داد: متأسفانه وزش شدید باد باعث شدت گرفتن و گسترش آتش در جنگل شد. البته آتش‌نشانی به سرعت به محل آتش‌سوزی اعزام شد و آتش با کمک نیروهای آتش نشانی و منابع طبیعی مهار شد.

وی با بیان اینکه ۸۰ هکتار جنگل در اطراف مجموعه جهانی تخت جمشید وجود دارد، گفت: حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ مترمربع از این جنگل‌ها دچار حریق شده است؛ البته قرار است که تا قبل از ظهر امروز برآوردی از خسارت‌ها شود تا میزان خسارت این حادثه و تعداد درختانی که در آتش سوختند مشخص شود.

فدایی با اشاره به اینکه عاملان این حادثه تاکنون شناسایی نشده اند، گفت: نیروهای آتش‌نشانی و منابع طبیعی همچنان در محل حضور دارند و در وضعیت آماده باش هستند.

وی بیان کرد: ما به دلیل خشکسالی مداوم در دوره بسیار بدی قرار داریم و حتی برای آبیاری درختان این جنگل با کمبود آب مواجه هستیم.

فدایی گفت: پردیس تخت‌جمشید در حال حاضر ظرفیت پذیرش هیچ مسافری ندارد. بسیاری از درختان این مجموعه در حال حاضر خشک شده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی مسافران و گردشگران تصور می‌کنند پردیس تخت‌جمشید پارک است، گفت: پردیس تخت‌جمشید پارک نیست و ما باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا از این مجموعه محافظت کنیم.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید ابراز کرد: امیدواریم در آینده طرح‌هایی اجرا شود تا در این مجموعه شرایط برای حضور بازدیدکنندگان و گردشگران فراهم شود. در حال حاضر با امکانات محدودی که وجود دارد حضور گردشگران در این مکان صحیح نیست و ایجاد خطر می‌کند.

یادمان تاریخی تخت جمشید که متعلق به دوره هخامنشیان است یکی از آثار تاریخی ثبت شده استان فارس در فهرست آثار جهانی است که در سال ۱۹۷۹ میلادی با شماره ۱۱۴ در سازمان جهانی علمی، فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ثبت شد. سلسله هخامنشیان از سال ۳۳۰ تا ۵۵۰ پیش از میلاد حکومت کردند.

مجموعه جهانی تخت جمشید در شهرستان مرودشت و در فاصله ۵۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.